Quote from Elias Engqvist on 21 December 2010, 15:19Fredrik: Vad gäller träningstips. Jag fattar det som att du har en familj med småbarn? Jag har inte nån erfarenhet av det och IM-träning eftersom mina är utflyttade för länge sen. Men om du har ett jobb där du kan träna på lunchen så är det ett superbra a
Fredrik: Vad gäller träningstips. Jag fattar det som att du har en familj med småbarn? Jag har inte nån erfarenhet av det och IM-träning eftersom mina är utflyttade för länge sen. Men om du har ett jobb där du kan träna på lunchen så är det ett superbra a
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 15:48Håller med Christer
Så här upplever jag det.
Med fru och 3 barn så hade jag inte haft möjligheten att springa och cykelpendla till jobbet så hade inte min träningsmängd kunnat vara i närheten av det som är nu.
så försök att löp-pendla till jobbet. Är
Håller med Christer
Så här upplever jag det.
Med fru och 3 barn så hade jag inte haft möjligheten att springa och cykelpendla till jobbet så hade inte min träningsmängd kunnat vara i närheten av det som är nu.
så försök att löp-pendla till jobbet. Är
Quote from Elias Engqvist on 21 December 2010, 16:01Vet inte om det framgick riktigt (jag blev så tagen av barn/familj-problemet 😉 ) men vad jag förordar är alltså nu och de närmaste 3 månaderna: MYCKET men lågintensiv träning.
Vet inte om det framgick riktigt (jag blev så tagen av barn/familj-problemet 😉 ) men vad jag förordar är alltså nu och de närmaste 3 månaderna: MYCKET men lågintensiv träning.
Quote from Funbeat user on 21 December 2010, 18:39Någon sa tidigare i tråden att man det vore skoj för dem som gjort IM-distansen at dela med sig av sina erfarenheter, så här är jag och delar med mig!
Först, allt beror på vad man siktar på. Personligen simmade jag 1-2 gånger i veckan, vilket känns på to
Någon sa tidigare i tråden att man det vore skoj för dem som gjort IM-distansen at dela med sig av sina erfarenheter, så här är jag och delar med mig!
Först, allt beror på vad man siktar på. Personligen simmade jag 1-2 gånger i veckan, vilket känns på to
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 09:02Tack för tipsen! Såna inlägg känns otroligt värdefulla för mig som blåbär. (t+)
Tack för tipsen! Såna inlägg känns otroligt värdefulla för mig som blåbär. (t+)
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 10:50Tack för ett bra inlägg Gustav. Mycket läsvärt.
Jag misstänker att det är vanligt att cykla kanske mer än tillräckligt men springa för lite innan järnmannen? Och sedan att cykla för fort på själva tävlingen. Jag tror också att det är klokt att ha en tydl
Tack för ett bra inlägg Gustav. Mycket läsvärt.
Jag misstänker att det är vanligt att cykla kanske mer än tillräckligt men springa för lite innan järnmannen? Och sedan att cykla för fort på själva tävlingen. Jag tror också att det är klokt att ha en tydl
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 14:04Absolut, håller helt med!
För er som har endast Ironman i sikte så är distanspassen givna, och ska finnas med kontinuerligt. Personligen tycker jag att 15km är en rimlig distans att springa på för underhåll av uthålligheten.
Det var så jag sprang 1-2 gg
Absolut, håller helt med!
För er som har endast Ironman i sikte så är distanspassen givna, och ska finnas med kontinuerligt. Personligen tycker jag att 15km är en rimlig distans att springa på för underhåll av uthålligheten.
Det var så jag sprang 1-2 gg
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 15:12Jag tycker det är svårt att säga att det ena är viktigare än det andra. Varje del av träningen, distans, kvalitét och styrka, bidrar ju till helheten och det är den man ska titta på tycker jag.
Visst är distanspassen väldigt viktiga för att se hur kroppe
Jag tycker det är svårt att säga att det ena är viktigare än det andra. Varje del av träningen, distans, kvalitét och styrka, bidrar ju till helheten och det är den man ska titta på tycker jag.
Visst är distanspassen väldigt viktiga för att se hur kroppe
Quote from Funbeat user on 22 December 2010, 21:13Angående vad Gustav sa tidigare om kontinuerlig simträning:
Jag simmade inte någonting mellan Tjörn triathlon 28 augusti och 27 oktober då jag badade en halvtimme i Vänersborg på en rast. Mitt första mer ordentliga simpass var 21 november och därefter ha
Angående vad Gustav sa tidigare om kontinuerlig simträning:
Jag simmade inte någonting mellan Tjörn triathlon 28 augusti och 27 oktober då jag badade en halvtimme i Vänersborg på en rast. Mitt första mer ordentliga simpass var 21 november och därefter ha
Quote from Funbeat user on 23 December 2010, 11:10Alex: Simning är färskvara, det har du nog fått uppleva first-hand nu! 😀
Simning blir man ju inte teknikmässigt sämre på för att man tar ett längre uppehåll. Man har ju rörelserna i ryggraden efter ett tag.
Det värsta med simning är dock att med sämre
Alex: Simning är färskvara, det har du nog fått uppleva first-hand nu! 😀
Simning blir man ju inte teknikmässigt sämre på för att man tar ett längre uppehåll. Man har ju rörelserna i ryggraden efter ett tag.
Det värsta med simning är dock att med sämre