Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman 2011 - Blåbärstråden!
You need to log in to create posts and topics.

Försenad även denna vecka, det tar tid att rulla hem från Mora 🙁

1. Robert Bengtsson 1151 min
2. Oskar Kilander 1042 min
3. Jose Gomes 1015 min
4. Mikael Olsson 992 min
5. Tobias Ersson 869 min
6. Andreas Ask 862 min
7. linda bengtsson 848

Det tackar jag för, då det nog var hela min "träning" som gjordes under söndagen.. 🙂

Samma här, haha 🙂 Mår som man förtjänar idag, men det känns härligt att ha det gjort! Var sista delen på klassikern för mig. Nu fullt fokus på nästa mål: Kalmar!

jag började cykla till o från jobbet med start den 28/2. jag har ca 17 km enkel resa. känns som en bra början på våren. dock var det lite kallt imorse, -11,3.

feltrycksnisse hitta in i min träningskalender, körde inte 7h spinning på söndagen utan 4h. har rättat det nu så min 8e plats på listan är någon annans.

Cykelsäsongen börjar ju närma sig nu, och själv har jag börjat fundera över tri-styre på cykeln. Är det någon som har en bra känsla för hur stor skillnad det blir med tempohoj-linjecykel med tempobåge-vanlig linjecykel? Vad tänkte ni andra köra med? 🙂

Satsa gärna på t ex ITU godkända pinnar på racern som ett komplement då de i regel är lite kortare, t ex Profile T2, men ska du köra på medeldistans (HIM) eller mer bör du satsa på en riktig temporam.

BILD:http://cyclingnet.co.uk/img/9/1496.jpg

Så det är en tempocykel du rekommenderar om man satsar på IM distanser? Såg någon vindtunneltest där det var väldigt stor effektskillnad mellan en tempohoj och vanlig racer. Vid 45 km/h ska den vanliga racern kräva 465 watt i trampeffekt. Med en renodlad

Jag vande mig att ligga i aerobåge på fultempo efter 5-10 längre pass. Sen körde jag en HIM.

Har du råd så köp en tempohoj direkt, själv blev det bara en säsong(som så många andra) med fultempo.

Ja, jag tror det får bli förhandlingar hemma nu 😀