Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman 2011 - Blåbärstråden!
You need to log in to create posts and topics.

Johan:

Här kan du läsa om tidsvinster, om det stämmer så finns en del tid att hämta på 18mil

http://www.cyclingtipsblog.com/2010/04/biggest-bang-for-your-buck-in-time-trial-equipment/

Enligt artikeln länkad i föregående inlägg.
Billigast för nyttan är att skaffa hel tight dräkt istället för cykeltröja, tempobåge, aerohjälm och skoöverdrag. Dessa sparar tillsammans runt 25 minuter på ironman verkar det som, för ett pris på några tusen.

Glöm inte att det är snyggare med högprofil / dischjul Bengan!

Skoöverdrag och heldräkt är ju halvsmidigt i väclingarna...

Har nu cyklat racer ute hela veckan, härligt o kul på läger. Vi disskuterade även cyklar, luftmotstånd mm. Minst luftmotstånd o mest resultat var visst att försöka gå ner lite i kroppsvikt. Bara att det är så tråkigt o jobbigt att träna det. Lättare o rol

@ Jonas, tack för att du fixar med listan o inspiration som träningskompis.

🙂
Fasen va gott att cykla ute! Lanza verkar vara riktigt bra!

Visst borde man banta några kilon. Har tänkt bli av med iaf 5 st innan sommaren men det går trögt. Roligare att köpa lätta cykeldelar istället!

Håller med dig, jag testade mina nya ZIPP 404or kanttråd-helcarbon idag och hejsan tjosan vilka hjul!
Nu fattar jag helt sonika varför alla väljer ZIPP!

1. Robert Bengtsson Bar 1423 min
2. Anna Lundberg Bar 1137 min
3. Andreas Ask Bar 921 min
4. Mattias Haegerstam Bar 906 min
5. Oskar Kilander Bar 885 min
6. Christer Zakariasson Bar 844 min
7. Toni Lundin Bar 830 min
8. Jesper Svensson Bar

1. Oskar Kilander Bar 1127 min
2. Ronny Keinvall Bar 946 min
3. Tobias Ersson Bar 867 min
4. Toni Lundin Bar 848 min
5. Robert Bengtsson Bar 824 min
6. linda bengtsson Bar 804 min
7. Jose Gomes Bar 719 min
8. Andreas Ask Bar 716 min
9. Jo

Tackar Blåbärsgeneralen Jonas för veckans lista!

Även här cyklas det ute och första löpartävlingen denna vecka. Hbg Terränglopp om 8km blir premiären.

Tvivlar dock lite på formen just nu. Nyss återvänt till dom levande efter 3 veckors rysslig influensa