Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 12:27Är det någon som är sugen på träningsläger???
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=957519&ScrollTo=964505#p964505
Är det någon som är sugen på träningsläger???
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=957519&ScrollTo=964505#p964505
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 12:56Vi kan väl ta rena reklmainlägg i en egen tråd iaf?
Jag är en av många som kört en säsong med "fultempo" och nu längtar jag bara till jag kan plocka ut och testa min riktiga tempocykel istället.
Vi kan väl ta rena reklmainlägg i en egen tråd iaf?
Jag är en av många som kört en säsong med "fultempo" och nu längtar jag bara till jag kan plocka ut och testa min riktiga tempocykel istället.
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 19:49jag håller på att bygga en egen cykel, planen är temporam med bokstyre och clip on´s, kan man verkligen tappa så mycket watt på racer? det låter helt sjukt mycket!
Med den informationen kanske man måste tänka om? har du ngn länk till testet?
jag håller på att bygga en egen cykel, planen är temporam med bokstyre och clip on´s, kan man verkligen tappa så mycket watt på racer? det låter helt sjukt mycket!
Med den informationen kanske man måste tänka om? har du ngn länk till testet?
Quote from Funbeat user on 9 March 2011, 21:32Hoppas att du är bättre på tyska än jag:D Själv fick jag gissa en del i min tolkning, men här är länken http://www.1a1b1r.com/files/www_1a1b1r_com-20080529161521-zeitfahren_material_0107.pdf
Grafen på slutet av artikeln kan man med lite vilja tolka hyffsa
Hoppas att du är bättre på tyska än jag:D Själv fick jag gissa en del i min tolkning, men här är länken http://www.1a1b1r.com/files/www_1a1b1r_com-20080529161521-zeitfahren_material_0107.pdf
Grafen på slutet av artikeln kan man med lite vilja tolka hyffsa
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 09:30http://www.bikeradar.com/news/article/how-aero-is-aero-19273
Inget direkt nytt men på engelska.
http://www.bikeradar.com/news/article/how-aero-is-aero-19273
Inget direkt nytt men på engelska.
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 12:28OJ, det var inte kul att höra. Men jag ser på båda testerna att dom har använt en "vanlig" linje cykel med clipon eller en tempo cykel med fullsetups.. vilket ger en annan postion i sittstälning m.m.
Jag har ju tänkt att bygga på en tempo ram fast med r
OJ, det var inte kul att höra. Men jag ser på båda testerna att dom har använt en "vanlig" linje cykel med clipon eller en tempo cykel med fullsetups.. vilket ger en annan postion i sittstälning m.m.
Jag har ju tänkt att bygga på en tempo ram fast med r
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 12:30kör för övrigt sprintdistans.. om det har någon betydelse
kör för övrigt sprintdistans.. om det har någon betydelse
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 17:52Kör för övrigt sprintdistans...
...hmm, då tycker iaf jag att en ren tempohoj faller fetbort eftersom tidsvinsten du kan göra på 2 mil som glad motionär är väldigt marginell i förhållande till vad du får lägga ner på materialet.
Satsa på en vettig racer
Kör för övrigt sprintdistans...
...hmm, då tycker iaf jag att en ren tempohoj faller fetbort eftersom tidsvinsten du kan göra på 2 mil som glad motionär är väldigt marginell i förhållande till vad du får lägga ner på materialet.
Satsa på en vettig racer
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 21:15Manne: Hur stor tidsvinst anser du att man gör på 18 mil?
Manne: Hur stor tidsvinst anser du att man gör på 18 mil?
Quote from Funbeat user on 11 March 2011, 07:55Skulle nog också säga som Manne, kör du sprintdistans eller olympisk distans så är tidsvinsten så marginell (med en tempohoj) att det nog är en fördel av välja vanlig linjecykel istället.
Särskilt om banan är lite "trixig", du kommer känna dig mkt mer ko
Skulle nog också säga som Manne, kör du sprintdistans eller olympisk distans så är tidsvinsten så marginell (med en tempohoj) att det nog är en fördel av välja vanlig linjecykel istället.
Särskilt om banan är lite "trixig", du kommer känna dig mkt mer ko