Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 10:37Wohoo, överst på listan för första gången! Kul:) Märks att cykelsäsongen dragit igång, jag tycker att det är så himla skoj att cykla att träningsminutrarna bara rasslar in;)
Wohoo, överst på listan för första gången! Kul:) Märks att cykelsäsongen dragit igång, jag tycker att det är så himla skoj att cykla att träningsminutrarna bara rasslar in;)
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 11:46Nu har jag också anmält mig till Kalmar. Efter att ha klarat av Tjörn förra året och träningen har gått bra hittils i år så ska jag försöka mig på fulldistansen.
Nu har jag också anmält mig till Kalmar. Efter att ha klarat av Tjörn förra året och träningen har gått bra hittils i år så ska jag försöka mig på fulldistansen.
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 12:19Alex
Jag har simmat i havet ett par ggr nu, temperatur runt 10°C, men har man bara en varm badmössa och drar ner den ordentligt i pannan så är det inte så farligt. Klart att det gör lite ont i händer o fötter i början men det släpper ganska snabbt. Kan v
Alex
Jag har simmat i havet ett par ggr nu, temperatur runt 10°C, men har man bara en varm badmössa och drar ner den ordentligt i pannan så är det inte så farligt. Klart att det gör lite ont i händer o fötter i början men det släpper ganska snabbt. Kan v
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 12:29Kristofer B.
Jag brukar simma i trekanten, 2 vara ca 3000 meter.
Kristofer B.
Jag brukar simma i trekanten, 2 vara ca 3000 meter.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 20:45Jag är impad av er som simmar redan nu, jag hade inte tänkt prova förräns juni, 14-15 grader kanske. Men det kanske jag kan omvärdera nu...Får se.
Jag är impad av er som simmar redan nu, jag hade inte tänkt prova förräns juni, 14-15 grader kanske. Men det kanske jag kan omvärdera nu...Får se.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 20:52En fråga till er som läser den här tråden som har cyklat mycket i sina liv.
Vad kan man förvänta sig att hålla för hastighet på lite längre cykelpass för sig själv på landsväg? Jag känner mig inte så snabb när jag är ute, två timmar i 31km/h (puls 139=7
En fråga till er som läser den här tråden som har cyklat mycket i sina liv.
Vad kan man förvänta sig att hålla för hastighet på lite längre cykelpass för sig själv på landsväg? Jag känner mig inte så snabb när jag är ute, två timmar i 31km/h (puls 139=7
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 21:06Passar på att slänga in en fråga som jag funderat på vad gäller järnmannen. Hur mycket jobbigare är simmomentet i järnmannen än vansbrosimmet. Hur snabbt kan man förvänta sig att simma på järnmannen om man simmar vansbro på en timme?
Passar på att slänga in en fråga som jag funderat på vad gäller järnmannen. Hur mycket jobbigare är simmomentet i järnmannen än vansbrosimmet. Hur snabbt kan man förvänta sig att simma på järnmannen om man simmar vansbro på en timme?
Quote from Elias Engqvist on 6 May 2011, 21:301:35 - 1:45 skulla jag gissa...
1:35 - 1:45 skulla jag gissa...
Quote from Håkan Öhling on 6 May 2011, 23:07Kalmar är 33% längre och dessutom vågor och ingen medströms... Skulle gissa att 60min på Vansbro motsvarar 1h35min i Kalmar.
Kalmar är 33% längre och dessutom vågor och ingen medströms... Skulle gissa att 60min på Vansbro motsvarar 1h35min i Kalmar.
Quote from j sollerman on 7 May 2011, 14:50Jag simmade vansbro på 51 minuter och kalmar på 1.16. Kalmar upplevde jag som betydligt jobbigare.
Jag simmade vansbro på 51 minuter och kalmar på 1.16. Kalmar upplevde jag som betydligt jobbigare.