Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman 2011 - Blåbärstråden!
You need to log in to create posts and topics.

haha kul och roliga kommentarer 🙂
Jag tillhör dem som kommer att köra med en vanlig racer fast med riktig tempo styre, så vi får se hur den kommer att fungera 🙂

Jonas: du simmar nog inte sämre än mig 😉 men jag orkar nog inte cykla om dig 😉

Och jag

Åker till Kalmar idag och hoppas det går att plaska lite i Kalmarsundsvattnet... Annars kan man väl klämma något varv på cykelbanan om inte annat!

Jag testade en bekants cykel igår, en cykel som är ungefär fem gånger så dyr som min... det borde jag inte ha gjort! Ha-begäret blev om möjligt än värre 😉

Själv har jag inget annat mål än att komma in under maxtiden och överleva, det känns stort nog 😉

Jag kommer köra på racer med aero båge. Har inget att jämföra med men bågen hjälper till en hel del känns det som så om jag får mersmak kommer jag bli sugen att uppgradera till nästa år 🙂

Vad gäller tid så har jag numera "ta mig runt"ambitioner. Tidigar

Ska köra ironman-distansen för första gången i Kalmar nu iår.

Hur pass stor skillnad är det mellan en tempohoj och en bra linjehoj? Givetvis svårt att svara på men vore intressant att höra lite synpunkter

Köpte en trek madone4.5 (kolfiber-ram) i höstas

Hoppas det gått bra för Jonas och andra på maran idag! Kan det varit Jonas som fick ett par sekunders TV-tid I Triathlon Väst-buff?

Själv har jag provsimmat kalmarsund igår (vågigt...) och bonkat ordentligt på dagens cykeltur runt södra Öland. Så kan det

Vad tror ni om lågintensiv cykling dagarna efter ett marathon, bra eller dåligt? Kanske ska man fokusera på simning istället?

Kanonväder på Sthlm Marathon idag, krossade mitt gamla pers med 40 minuter! Nu massa cykling fram till Kalmar. 🙂

Det kan mycket väl ha varit jag Alex! Kul!

Marathondebuten är avklarad med mersmak, det var riktigt roligt!
3:45 är jag klart nöjd med.

Här kommer min Kalmar-matematik:
Simning(inkl byte till cykel): 2 tim
Cykel(inkl byte till löpning): 7 tim
Löpning: 6 tim
Har som mål att "bara" ta mig runt inom 15 tim. Lärde mig att crawla förra sommaren, så det är väl inte så många cyklar kvar i växlin