Quote from Funbeat user on 14 June 2011, 21:30Hoppas röntgen visar bra resultat Tobias!
Hoppas röntgen visar bra resultat Tobias!
Quote from Funbeat user on 15 June 2011, 22:48Har vi några blåbär som ska till Vansbro Halv IM?
Har vi några blåbär som ska till Vansbro Halv IM?
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 09:53Jag ska till Vansbro Tri. Med tanke på mitt ben så lutar det väl åt att det bara blir simning och cykel där för mig. Men jag har i alla fall beslutat att stå på startlinjen där! 🙂
Jag ska till Vansbro Tri. Med tanke på mitt ben så lutar det väl åt att det bara blir simning och cykel där för mig. Men jag har i alla fall beslutat att stå på startlinjen där! 🙂
Quote from Funbeat user on 16 June 2011, 11:17Jag ska upp till Vansbro och köra. Ser det som en riktigt bra värdemätare och genomkörare inför Kalmar, med en månads återhämtning mellan loppen så vågar man köra fullt ös i Vansbro och lära sig hur kroppen funkar.
Jag ska upp till Vansbro och köra. Ser det som en riktigt bra värdemätare och genomkörare inför Kalmar, med en månads återhämtning mellan loppen så vågar man köra fullt ös i Vansbro och lära sig hur kroppen funkar.
Quote from Funbeat user on 17 June 2011, 21:50Jag ska simma vansbro med jobbet. Får i alla fall känna på nästan hela simningen i kalmar 🙂
Jag ska simma vansbro med jobbet. Får i alla fall känna på nästan hela simningen i kalmar 🙂
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 19:40Tävlingen närmar sig med stormsteg 🙂
Hur tänker ni lägg upp energiintaget under cyklingen? Bars, gels, mat etc? Hur mycket av varje?
Körde fem tim cykling idag med efterföljande löpning i ca 60 min. Musklerna kändes helt ok men kroppen var väldigt tröt
Tävlingen närmar sig med stormsteg 🙂
Hur tänker ni lägg upp energiintaget under cyklingen? Bars, gels, mat etc? Hur mycket av varje?
Körde fem tim cykling idag med efterföljande löpning i ca 60 min. Musklerna kändes helt ok men kroppen var väldigt tröt
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 20:31Hej, jag sitter också och funderar på bra energiupplägg. Jag brukar på längre pass köra med två stora flaskor med vatten (har satt en extra hållare för två bakom sadeln, så har jag en hållare på ramen att pula ner en slang och kolsyrepatron och däckbytark
Hej, jag sitter också och funderar på bra energiupplägg. Jag brukar på längre pass köra med två stora flaskor med vatten (har satt en extra hållare för två bakom sadeln, så har jag en hållare på ramen att pula ner en slang och kolsyrepatron och däckbytark
Quote from Funbeat user on 18 June 2011, 21:16På träning kör jag med liten vattenrygga typ Camelback med 2 liter, drygt hälften gick åt idag på 5 timmarspasset, cykel. Sen kör jag en "gel-portion" varje halvtimme som sköljes ner med sportdryck ur två 750ml flaskor på ramen. 1,5 flaska gick åt idag. K
På träning kör jag med liten vattenrygga typ Camelback med 2 liter, drygt hälften gick åt idag på 5 timmarspasset, cykel. Sen kör jag en "gel-portion" varje halvtimme som sköljes ner med sportdryck ur två 750ml flaskor på ramen. 1,5 flaska gick åt idag. K
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 20:22En fråga i sammanhanget.
Många skriver att det tar med två slangar utifall man får punka under tävlingen, pump, nåt multiverktyg, bars, gel, banan, dryck osv...
Hur får ni med er allt?
Själv har jag fyra vattenflaskor, två på ramen och två bakom sadeln s
En fråga i sammanhanget.
Många skriver att det tar med två slangar utifall man får punka under tävlingen, pump, nåt multiverktyg, bars, gel, banan, dryck osv...
Hur får ni med er allt?
Själv har jag fyra vattenflaskor, två på ramen och två bakom sadeln s
Quote from Funbeat user on 19 June 2011, 20:541. Peter Gerdlöf Bar 1422 min
2. Oskar Kilander Bar 1130 min
3. Paulina R Bar 1086 min
4. Lina Blomqvist Bar 955 min
5. Tobias Ersson Bar 950 min
6. Nils Stenvold Bar 946 min
7. Jonas Larsson Bar 931 min
8. Nicklas H Bar 920 min
9. Paul H
1. Peter Gerdlöf Bar 1422 min