Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman 2011 - Blåbärstråden!
You need to log in to create posts and topics.

Hoppas röntgen visar bra resultat Tobias!

Har vi några blåbär som ska till Vansbro Halv IM?

Jag ska till Vansbro Tri. Med tanke på mitt ben så lutar det väl åt att det bara blir simning och cykel där för mig. Men jag har i alla fall beslutat att stå på startlinjen där! 🙂

Jag ska upp till Vansbro och köra. Ser det som en riktigt bra värdemätare och genomkörare inför Kalmar, med en månads återhämtning mellan loppen så vågar man köra fullt ös i Vansbro och lära sig hur kroppen funkar.

Jag ska simma vansbro med jobbet. Får i alla fall känna på nästan hela simningen i kalmar 🙂

Tävlingen närmar sig med stormsteg 🙂

Hur tänker ni lägg upp energiintaget under cyklingen? Bars, gels, mat etc? Hur mycket av varje?

Körde fem tim cykling idag med efterföljande löpning i ca 60 min. Musklerna kändes helt ok men kroppen var väldigt tröt

Hej, jag sitter också och funderar på bra energiupplägg. Jag brukar på längre pass köra med två stora flaskor med vatten (har satt en extra hållare för två bakom sadeln, så har jag en hållare på ramen att pula ner en slang och kolsyrepatron och däckbytark

På träning kör jag med liten vattenrygga typ Camelback med 2 liter, drygt hälften gick åt idag på 5 timmarspasset, cykel. Sen kör jag en "gel-portion" varje halvtimme som sköljes ner med sportdryck ur två 750ml flaskor på ramen. 1,5 flaska gick åt idag. K

En fråga i sammanhanget.

Många skriver att det tar med två slangar utifall man får punka under tävlingen, pump, nåt multiverktyg, bars, gel, banan, dryck osv...
Hur får ni med er allt?
Själv har jag fyra vattenflaskor, två på ramen och två bakom sadeln s

1. Peter Gerdlöf Bar 1422 min
2. Oskar Kilander Bar 1130 min
3. Paulina R Bar 1086 min
4. Lina Blomqvist Bar 955 min
5. Tobias Ersson Bar 950 min
6. Nils Stenvold Bar 946 min
7. Jonas Larsson Bar 931 min
8. Nicklas H Bar 920 min
9. Paul H