Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 08:07Ben Toro. En cykeltröja (eller än bättre Triathlonlinne) har plats för minst en slang, två bananer, handskar och en vattenlaska. Ett extra flaskställ bakom sadeln får man i mycket annat än bara vatten i... Vatten kan man väl fylla på längsmed vägen och va
Ben Toro. En cykeltröja (eller än bättre Triathlonlinne) har plats för minst en slang, två bananer, handskar och en vattenlaska. Ett extra flaskställ bakom sadeln får man i mycket annat än bara vatten i... Vatten kan man väl fylla på längsmed vägen och va
Quote from Funbeat user on 20 June 2011, 15:07okej! tips på nåt bra linne för detta?
okej! tips på nåt bra linne för detta?
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 22:16Har ni några planer för hur många kalorier ni tänkt ta in per timme under cyklingen? Väger själv strax över 80 kg och jag för mig att jag läst att 250-300 kcal är en bra riktlinje. Vad tror ni?
Ha de.
Har ni några planer för hur många kalorier ni tänkt ta in per timme under cyklingen? Väger själv strax över 80 kg och jag för mig att jag läst att 250-300 kcal är en bra riktlinje. Vad tror ni?
Ha de.
Quote from Funbeat user on 21 June 2011, 23:12Ben, jag har ett tri-linne och tillhörande tights, som jag köpte från klubben (eskilstuna ik triathlon). Märket är Kalas och funkar bra. Körde med det på Tjörn Triathlon förra året. Kan rekomenderas. /F
Ben, jag har ett tri-linne och tillhörande tights, som jag köpte från klubben (eskilstuna ik triathlon). Märket är Kalas och funkar bra. Körde med det på Tjörn Triathlon förra året. Kan rekomenderas. /F
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 08:32Tack för tipset Fredrik, ska kolla upp Kalas (t+)
Tack för tipset Fredrik, ska kolla upp Kalas (t+)
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 09:47Cyklade Vättern i helgen och tyckte det var ett bra tillfälle att känna av hur det är med 180 km, tiden och hur öm man är. Definitivt cykelbyxor på!
Cyklade Vättern i helgen och tyckte det var ett bra tillfälle att känna av hur det är med 180 km, tiden och hur öm man är. Definitivt cykelbyxor på!
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 12:53Kristofer: Modern forskning tyder på att kroppen inte kan tillgodogöra sig mycket mer än cirka 300 kcal per timme. Så att ligga någonstans runt det vore väl bra.
Angående hur man får plats med allt; jag har en liten ramväska från X-lab fram på ramen, två
Kristofer: Modern forskning tyder på att kroppen inte kan tillgodogöra sig mycket mer än cirka 300 kcal per timme. Så att ligga någonstans runt det vore väl bra.
Angående hur man får plats med allt; jag har en liten ramväska från X-lab fram på ramen, två
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 13:08Min mage skulle definitivt inte klara 1,5 liter vätska i timmen. Och även om magen klarar det, behöver man verkligen så mycket vätska, om man inte svettas abnormt mycket pga. av stark värme eller liknande?
Min mage skulle definitivt inte klara 1,5 liter vätska i timmen. Och även om magen klarar det, behöver man verkligen så mycket vätska, om man inte svettas abnormt mycket pga. av stark värme eller liknande?
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 13:213 geler, 0,5 st bars, och dricka 750 ml sportdryck och 750 ml vatten per timme känns väldigt mycket.
Det motsvarar väll mycket mer än 300 kcal. (700?)Nu är jag ganska liten men under mina 5h 40min förra året så åt jag 1bar + ca 4-5 flaskor vitargo total
3 geler, 0,5 st bars, och dricka 750 ml sportdryck och 750 ml vatten per timme känns väldigt mycket.
Det motsvarar väll mycket mer än 300 kcal. (700?)
Nu är jag ganska liten men under mina 5h 40min förra året så åt jag 1bar + ca 4-5 flaskor vitargo total
Quote from Funbeat user on 22 June 2011, 13:25Det beror såklart på hur mycket energi det är i din gel. Mina har cirka 70 kcal per gel = 210 på en timme, plus det jag får i mig från sportdrycken. Jag tror definitivt att det är ett större problem att få i sig för lite, än att få i sig för mycket.
Unde
Det beror såklart på hur mycket energi det är i din gel. Mina har cirka 70 kcal per gel = 210 på en timme, plus det jag får i mig från sportdrycken. Jag tror definitivt att det är ett större problem att få i sig för lite, än att få i sig för mycket.
Unde