Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman 2011 - Blåbärstråden!
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla blåbär! Nu är det bara 3 veckor kvar!!!!!
Hur är formen? Hur går de sista förberedelserna? Jag råkade ut för ett tråkigt missöde i måndags när jag simtränade. Förmodligen pga av en hästbroms modell STOR, som bet mig och gjorde att jag efter 10 mi

Har varit sjukt taggad på det här men träningen har fått sig en och annan törn p.g.a andra omständigheter och händelser/behov. Nu såhär nära inpå har vädret försämrats betydligt och har lyckats springa in i en förkylning som mer retar än skadar. Den är av

Jag är grymt taggad. Efter två veckors förkylning är jag frisk och har kunnat börja träna igen. Denna sen två veckors träning. Sen är tävlingsveckan här. Blir kul. Några till långa cykelpass kvar och massa korta pass. Jag gillar cykling och ensamträning m

För min del flyter träningen på bra.
Har klarat av ett gäng tävlingar i år, bl.a. en halva förra helgen och det kändes bra.
Är inne i ett sista volympass med mkt träning denna och nästa vecka innan jag ska trappa ner och köra kvalitet istället.

Ser ve

Svar på... En annan fråga: varför är det skillnad på om Kalmar är en "järnman" eller en "riktigt" IM? Distanserna är väl ändå desamma?

Ja, men Ironman är ett privat varumärke som har sin Hawaii-tävling som är milt sagt gigantiskt inom triathlonen.

För

Jag också har varit sjukt taggad på det här och träningen har gått helt ok med tanke på mina förutsättningar (jobb, familj, etc.) men har varit på semester hemma i Portugal 3veckor och där lyckades jag träna bara några enstaka löppass i 35-40 grader värme

Tre veckor kvar... 1/2 IM på söndag, sen bara stå emot när kroppen tycker man tränat för lite, att den väger för mycket, att man nog är skadad lite någonstans och visst är det en förkylning på gång.

Man allt är bara den vanliga prerace ångesten. Kommer o

Viktigast av allt är hur varmt/kallt är det i vattnet nu.
Hittar inga siffror någonstans...
Här (http://badplatsen.smittskyddsinstitutet.se/) står det 17 grader men det är 3 veckor sedan. Borde ju gått upp tycker man 🙂

Jag vilar mig i form i Thailand. Blir inte mer an en timmes traning om dagen, far hoppas att det fungerar som en formtoppning. 🙂
Njut av det milda svenska vadret och trana pa. 😉

Lyckades somna innan jag la in listan igår... antar att det är semesterslappheten som drabbat mig 😉

1. Christian Nilsson 1069 min
2. Jonas Larsson 980 min
3. linda bengtsson 959 min
4. Nicklas H 916 min
5. Lina Blomqvist 914 min
6. Kristofer B