Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronman 2011 - Blåbärstråden!
You need to log in to create posts and topics.

Mitt råd är att ät det du har betalat för kalmar har väldigt bra langning av mat chips, saltgurka, korvbröd, bananer, vitargo bars, i små bitar avslagen cola vatten energidryck. vad mer kan man önska sig? tag vad du är sugen på och släpa inte runt på mass

Lite gel och annat liknande tar jag nog med mig, så man kan ta när man känner för. Vitargo har jag knappt kört på men Enervit fungerar bra för mig. Även lite hemmagjort Runekaka är gott och omväxlande tillsammans med snickers! Har aldrig kört triathlon i

Minst två fyllda flaskor skall finnas på cykeln vid incheckningen. Dessa byter du sedan mot nya ute på banan. Genom att du slänger den tomma på markerat ställe innan depån och därefter får du en ny av de som langar. Räkna inte med att du får tillbaka dina

jag har heller aldrig gjort en Ironman tidigare men väl några ultramaror och Snickers är ju ena energitäta små gynnare som är väldigt praktiska att ha med sig. De innehåller 504Kcal/100g vilket är ungefär dubbelt så mycket som de flesta energigelerna/bars

Men en stor del av Snickers-kalorierna torde väl komma från fett? Men det kanske inte gör nåt?

Mindre än 2 v kvar nu, tjohooo!!! Längtar och bävar... Fick till sista långpasset löpning idag: 27 km! Kändes kanon, jag är redo!!!
Min taktik är att köra en vattenflaska å en sportdrycksflaska per 6 mil. Sen kommer jag även ta Redbull/Cola som min man f

Min plan är att gå på bars, energidryck och vatten under cyklingen. Gel (om det funkar i sista testet på fredag), energidryck och vatten under löpningen. Lite banan kan även käkas.

Prova om du tål Vitargos produkter innan tävlingen. Jag tål inte energidr

innehållet i en Snickers om jag läst rätt på den jag hade i vattenryggan
per 100g
504kcal
Fett 26,9%
Protein 9,5%
Kolhydrater 55,5%
Fiber 1,2%
natrium 0,23%
salt 0,58%

jag ska försöka äta och dricka så

Fortfarande sjukt nervös och det hjälper inte av att minsta lilla sträcka är jobbig. Men ger mig inte för de, ska bli skitkul att testa. Förhoppningsvis tar jag mig runt annars så.. bättre lycka nästa gång.

Men tunnbrödsrullarna var ett gott tips! Skön o

Inplastade tartletter är mums, det fick man i Italien på Nove Colli
BILD:http://ginamariebakery.com/pastries/images/italian-cookies5.jpg