Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:07Man simmar fram till växlingsområdet så det blir inte längre att springa. Denna yta är många gånger större än elevatorkajen men hela ytan används förstås inte. Sträcker sig ju ända bort till rondellen mot Stagneliusskolan. Elevatorkajen kommer då istället
Man simmar fram till växlingsområdet så det blir inte längre att springa. Denna yta är många gånger större än elevatorkajen men hela ytan används förstås inte. Sträcker sig ju ända bort till rondellen mot Stagneliusskolan. Elevatorkajen kommer då istället
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:08Jag håller med om att det vore vansinnigt.Med reservation för att det är fasligt dyigt, vore det iochförsig trevligt (för publiken åtminstone) att avsluta simningen med att runda Kattrumpan och komma upp på norra sidan (= första delen av Kanalsimmet), men
Jag håller med om att det vore vansinnigt.Med reservation för att det är fasligt dyigt, vore det iochförsig trevligt (för publiken åtminstone) att avsluta simningen med att runda Kattrumpan och komma upp på norra sidan (= första delen av Kanalsimmet), men
Quote from Ulrika Ekelund on 25 April 2012, 09:25Efter noga övervägande har man kommit fram till att den nya platsen har många fler fördelar än den gamla. En av de största fördelarna är utrymmet. En annan är underlaget. Simningen avslutas i kanalen i omedelbar anslutning till växlingsområdet.
Det här k
Efter noga övervägande har man kommit fram till att den nya platsen har många fler fördelar än den gamla. En av de största fördelarna är utrymmet. En annan är underlaget. Simningen avslutas i kanalen i omedelbar anslutning till växlingsområdet.
Det här k
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:34Det blir bra, ni jobbar på fint. För ett antal sidor sedan beklagade jag mig över att simbanan inte alls blev mer publikvänlig, så jag är nöjd med den här nyordningen. Två frågor kvarstår dock (och ni får ursäkta, här, att jag upprepar mig):
1. Kommer int
Det blir bra, ni jobbar på fint. För ett antal sidor sedan beklagade jag mig över att simbanan inte alls blev mer publikvänlig, så jag är nöjd med den här nyordningen. Två frågor kvarstår dock (och ni får ursäkta, här, att jag upprepar mig):
1. Kommer int
Quote from Funbeat user on 25 April 2012, 09:51Tack för klargörandet.
Då finns det ju faktiskt ett par fina fördelar med den nya banan.
Kan tänka mig att det blir mäktigt att simma under bron med alla åskådare och det blir ju klart längre sträcka för dem att följa simningen på.
På google-maps så se
Tack för klargörandet.
Då finns det ju faktiskt ett par fina fördelar med den nya banan.
Kan tänka mig att det blir mäktigt att simma under bron med alla åskådare och det blir ju klart längre sträcka för dem att följa simningen på.
På google-maps så se
Quote from Ulrika Ekelund on 25 April 2012, 13:05@simonw: Fråga 1: Förhoppningen är noll, men man kan ju aldrig veta. Personligen är jag övertygad att den stora majoriteten ser den nya simbanan som en förbättring.
Fråga 2: Vi simmar inte så långt in i kanalen, så förhoppningsvis blir det inte speciellt
@simonw: Fråga 1: Förhoppningen är noll, men man kan ju aldrig veta. Personligen är jag övertygad att den stora majoriteten ser den nya simbanan som en förbättring.
Fråga 2: Vi simmar inte så långt in i kanalen, så förhoppningsvis blir det inte speciellt
Quote from Ulrika Ekelund on 25 April 2012, 15:30Hemsidan har uppdaterats med en ny karta över simningen. Där syns även det nya växlingsområdet. http://ironmankalmar.com/files/2010/09/SWIM-COURSE_3.pdf
Hemsidan har uppdaterats med en ny karta över simningen. Där syns även det nya växlingsområdet. http://ironmankalmar.com/files/2010/09/SWIM-COURSE_3.pdf
Quote from Funbeat user on 26 April 2012, 08:19Snyggt! Det borde göra att det blir betydligt mindre problem med varvningar (bara de som hunnit <1 500 m när täten nått 3 000 m blir varvade) också, och ostörd simning (i det avseendet) sista 800 m.
Snyggt! Det borde göra att det blir betydligt mindre problem med varvningar (bara de som hunnit <1 500 m när täten nått 3 000 m blir varvade) också, och ostörd simning (i det avseendet) sista 800 m.
Quote from Funbeat user on 10 May 2012, 23:03Bara 650 platser!!
Start kl 18:00
Bara 650 platser!!
Start kl 18:00
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 17:27Hej alla triathleter!
Om man skulle vara intresserad - mot förmodan - av att läsa min blogg om min väg fram mot Ironman 2012, får man gärna gå in på:
http://minutmaning.runnersworld.se/blogs/ironman/index.htm
Hepp!
Hej alla triathleter!
Om man skulle vara intresserad - mot förmodan - av att läsa min blogg om min väg fram mot Ironman 2012, får man gärna gå in på:
http://minutmaning.runnersworld.se/blogs/ironman/index.htm
Hepp!