Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Faktum är att Colting, i sin blog. också klagade på alla som draftade utan att åka fast så bevisen hopas...

Oerhört nöjd med mina 8.44 i Kalmar idag!

> Poängen jag vill göra är att både vi som aktiva, domare och förbund måste ta tag i draftingfrågan. Annars kommer triathlon på sikt bli sporten med ryktet där man kan fuska sig till bra tider "

Jag tycker det låter som om vi redan är där. Det har varit

Det sägs att för sydeuropéiska idrottare (särskilt cyklister) ligger det en heder i att fuska och komma undan med det. Det är hedersamt för dem och något att vara stolta över. Hur det är för ryssar vet jag inte... Om italienaren Alfio som jag skrek på föl

Det var troligtvis fler svenskar än italienare i startfältet och därmed också fler F-U-S-K-A-N-D-E svenskar. Colting har ju redan erkänt och är fortfarande med i resultatlistan.

...och du har som vanligt en massa åsikter från åskådarplats...?

Räcker det inte att läsa bloggar och få rapporter ifrån deltagare? Det finns ju även lite filmer på i Youtube.

8-manna klungan jag blev irriterad/vansinnig på i flera mil bestod av 6 svenskar och två utrikes deltagare!

Då har vi redan Colting, sex svenskar och en italienare.

@Fp David, för att ha en grundad åsikt i frågan bör du läsa på och förstå reglerna för triathlon. Till du gör det och visar i dina inlägg att du förstått reglerna är dina inlägg av karaktären "jag vet väldigt lite men tycker väldigt mycket". Dvs av ringa

Leif: Jag har läst flera berättelser från IM Kalmar och i princip alla erkänner att de draftat, i vissa fall för att "alla andra" gjorde det. Om du inte tycker att det är fel och ett problem så är problemet ännu större...