Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 17:53Vid tempolopp i cykel har man väll inte tät startordning. Oftast är det ju mer än 1 minut mellan de startande. Dessutom så är startfälten oftast små.
Vid tempolopp i cykel har man väll inte tät startordning. Oftast är det ju mer än 1 minut mellan de startande. Dessutom så är startfälten oftast små.
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 17:56De flesta tempoloppen har en minut emellan men det förekommer ibland 30 sek.
Sedan så har man lite längre avstånd som regel.
De flesta tempoloppen har en minut emellan men det förekommer ibland 30 sek.
Sedan så har man lite längre avstånd som regel.
Quote from ellen olsson on 20 August 2012, 17:58Du missade tydligen att jag skrev att reglerna är _anpassade_. Glöm inte att de tävlande är utspridda över måååånga mil.
Du kan inte skylla på att det är för tätt mellan deltagarna. Du får in över 9000 deltagare på cykelsträckan om det är 20m mellan varj
Du missade tydligen att jag skrev att reglerna är _anpassade_. Glöm inte att de tävlande är utspridda över måååånga mil.
Du kan inte skylla på att det är för tätt mellan deltagarna. Du får in över 9000 deltagare på cykelsträckan om det är 20m mellan varj
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 18:06"Frågan är varför det är så utbrett inom triathlon?" Är en väsentligt intressantare frågeställning. Min åsikt är att det inte är för att triathleter är sämre människor och större fuskare än någon annan grupp idrottare. Utan sannolikt för att det finns br
"Frågan är varför det är så utbrett inom triathlon?" Är en väsentligt intressantare frågeställning. Min åsikt är att det inte är för att triathleter är sämre människor och större fuskare än någon annan grupp idrottare. Utan sannolikt för att det finns br
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 18:06Fredrik: Ja, men då tvingar du den 9000e att vänta rätt länge med att börja cykla. På olympisk distans funkar det inte alls med non-draft eftersom 30-40 pers kommer upp ur vattnet inom 1 minut. Det är nästan 1km som den siste skulle tappa, vilket också är
Fredrik: Ja, men då tvingar du den 9000e att vänta rätt länge med att börja cykla. På olympisk distans funkar det inte alls med non-draft eftersom 30-40 pers kommer upp ur vattnet inom 1 minut. Det är nästan 1km som den siste skulle tappa, vilket också är
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 18:06Men är man en dålig simmare och en duktig cyklist måste du köra om en hel del folk. det är inte så lätt att göra detta inom 30s så ofta. Du kanske inte okar cykla om just då, eller det kommer en sväng snart. och måste ligger bakom.
jag har tur. jag s
Men är man en dålig simmare och en duktig cyklist måste du köra om en hel del folk. det är inte så lätt att göra detta inom 30s så ofta. Du kanske inte okar cykla om just då, eller det kommer en sväng snart. och måste ligger bakom.
jag har tur. jag s
Quote from ellen olsson on 20 August 2012, 18:11Erik: Nu var det i.o.f.s. bara 1500 startande (25km räcker gott och väl för att följa reglerna) och generellt sett så är de snabbaste cyklisterna också tidigt upp ur vattnet medan de långsammaste simmarna som är mer än en timme efter täten efter simningen
Erik: Nu var det i.o.f.s. bara 1500 startande (25km räcker gott och väl för att följa reglerna) och generellt sett så är de snabbaste cyklisterna också tidigt upp ur vattnet medan de långsammaste simmarna som är mer än en timme efter täten efter simningen
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 18:13"Erik: Nu var det i.o.f.s. bara 1500 startande (25km räcker gott och väl)" Sant, men fortsättningen är inte sann. Det finns inget likhetstecken mellan sim och cykelförmåga.
"Erik: Nu var det i.o.f.s. bara 1500 startande (25km räcker gott och väl)" Sant, men fortsättningen är inte sann. Det finns inget likhetstecken mellan sim och cykelförmåga.
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 18:19Fredrik vad menar du med at 25km räcker för att följa reglerna?
Fredrik vad menar du med at 25km räcker för att följa reglerna?
Quote from Funbeat user on 20 August 2012, 18:23Det går att ha en Motionsklass som inte är med i den officiella resultatlistan och har annan färg på nummerlappen.
Det går att ha en Motionsklass som inte är med i den officiella resultatlistan och har annan färg på nummerlappen.