Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Men jag håller med om att det var en helt magisk dag 🙂

Skippa masstart (jag tror det var det) och kör vågstarter ( wavestarts vet inte vad set heter på svenska) i Challnge Copenhagen är det proffs först, sen är det alla kvinnliga deltagare och efter det är det förmodad tid.

Personligen tycker jag att man bl

Jag körde IM Kalmar i helgen och har kört Challenge Copenhagen tidigare.

Jag började på ett inlägg här om cyklingen och drafting men det blev fruktansvärt långt. Så det blev ett blogginlägg istället. Valet är fritt http://www.funbeat.se/blogs/show.aspx?

Jag körde både IM Kalmar och Challenge Copenhagen i år. Ja, CPH funkar bra till följd av den mer utspridda starten. Jag upplevde inte alls lika mycket drafting där i år som förra året, men marshals var aktiva då med. Funderar på om det är något som kommer

Jag har även förstått att en del av "domarna" var fotografer som satt bakpå motorcyklarna. Sammanblandningen har den negativa effekten att det är lätt att tro att en "domare" struntar i uppenbara regelbrott. Olika neonfärg på västarna för domare/fotografe

Fast domarna hade väl texten "Race Marshall" på sig?

Nope, "Övningskörning"

Då tror jag du behöver uppdatera dina glasögon om du läser så tokigt..

Att all drafting som skedde under Ironman Kalmar skulle bero på att det var "trångt" med 1600 deltagare på en 18-milaloop är bara bullshit. Jag körde IM Texas iår med 2700 deltagare (på en loopsbana) och även en platt och vindkänslig bana med mindre draft

Det intressanta är trots allt vilka som har legat på rulle och får en plats på Kona. Det är ju trots allt ett kvalificeringslopp för den övningen.