Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Se till att tävlingsklasserna har annan färg på nummerlapparna så att "Domarna" har koll på dessa deltagarna.
Kvalificeringarna till Kona blir mer korrekta då.

Låter som ett bra förslag.

Jag tar tillbaka mitt "låt folk pinna på" efter Karins förklaring! Om folk medvetet fuskar m.m så är det såklart tokfel..

Jag skyller på min blåbärsstatus och hoppas på bättre ordning till nästa år så alla kan "tävla" på samma villkor... 😉

Film från målområdet! (hoppas allt fungerar)

Slänger upp lite bilder från cyklingen sen

David:
I Ironman tävlar i alla.
Det finns ingen motionsklass.

Jag pratade alldeles nyss med två stycken mycket initierade triathleter, båda utövar sporten och en av dom har även varit cykelmarshal vid ett flertal tillfällen. Båda var bara åskådare i år och dom bekräftade också att det var galet mycket drafting och

Här en film från cyklingen gjord av Sophie Lantto:

Häftig film! Det var mäktigt att komma in och varva i Ängörondellen (ca 1:40 in i filmen). 🙂

Jag fick känslan av att vissa "domare" endast åkte runt i avskräckande syfte. Efter att irriterat pressat förbi en stor klunga för att sedan bli uppäten och sjunkit igenom två gånger dök en "domare" upp som jag gormade åt, med den enda effekten att motorc

Ja, jag var ju inte med den här gången, men de två gånger jag kört har både funktionärer och publik varit helt fantastiska! Och alla rapporter jag har hört från i år har varit liknande fast ännu mer, så det var synd att marshals har varit så veka eller va