Quote from Ulrika Ekelund on 21 August 2012, 14:56Som sagt Christer, det är en av många punkter som vi får ta till oss och förbättra till nästa år.
Som sagt Christer, det är en av många punkter som vi får ta till oss och förbättra till nästa år.
Quote from Lena Bjerlöw on 21 August 2012, 14:57Ja förutom draftingproblemet så var det en helt fantastisk tävling. Är väldigt imponerad av hur organisationen lyckades lyfta tävlingen till en helt ny nivå! Jag planerar att anmäla mig till nästa år. Räknar med att sådana här problem som vi diskuterat lö
Ja förutom draftingproblemet så var det en helt fantastisk tävling. Är väldigt imponerad av hur organisationen lyckades lyfta tävlingen till en helt ny nivå! Jag planerar att anmäla mig till nästa år. Räknar med att sådana här problem som vi diskuterat lö
Quote from Elias Engqvist on 21 August 2012, 14:58Hm, jag kom ju aldrig fram till vad jag skulle skriva som slutkläm nämligen att det är lite synd att det blivit så mycket snack om draftingen (även om det naturligtvis måste rättas till) det är ju risk att det överskuggar allt det fantastiska som tävlinge
Hm, jag kom ju aldrig fram till vad jag skulle skriva som slutkläm nämligen att det är lite synd att det blivit så mycket snack om draftingen (även om det naturligtvis måste rättas till) det är ju risk att det överskuggar allt det fantastiska som tävlinge
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 15:02Hur glad hade du varit om du planerade en höstresa med Hula Hula damer och någon annan snor din kvalificering på grund av XX?
Hur glad hade du varit om du planerade en höstresa med Hula Hula damer och någon annan snor din kvalificering på grund av XX?
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 15:22Kan hålla med om att draftingen måste åtgärdas till nästa år. Annars måste jag säga att Ironman Kalmar lyckades på i princip alla punkter. Väldigt imponerad!
Möjligen får man se till att avslutningsfyrverkeriet går lite högre nästa år så man ser det orde
Kan hålla med om att draftingen måste åtgärdas till nästa år. Annars måste jag säga att Ironman Kalmar lyckades på i princip alla punkter. Väldigt imponerad!
Möjligen får man se till att avslutningsfyrverkeriet går lite högre nästa år så man ser det orde
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 16:15Jag har aldrig kört en långdistanstävling innan så jag vet inte hur det brukar se ut men denna tävling fick jag se från ett omkörningsperspektiv. Jag kom upp ur vattnet väldigt långt bak och fick sedan cykla om hela vägen. Och det var klungor med cykliste
Jag har aldrig kört en långdistanstävling innan så jag vet inte hur det brukar se ut men denna tävling fick jag se från ett omkörningsperspektiv. Jag kom upp ur vattnet väldigt långt bak och fick sedan cykla om hela vägen. Och det var klungor med cykliste
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 21:07Trist att diskussionen Ironman Kalmar 2012 låst sig på allt tjöt om drafting hit och dit. Förståsigpåare kommer med "kloka" inlägg och verkar veta bäst. Körde personligen både 2011 och år 2012 o visst fanns det fler möjligheter till drafting i år men sam
Trist att diskussionen Ironman Kalmar 2012 låst sig på allt tjöt om drafting hit och dit. Förståsigpåare kommer med "kloka" inlägg och verkar veta bäst. Körde personligen både 2011 och år 2012 o visst fanns det fler möjligheter till drafting i år men sam
Quote from ellen olsson on 21 August 2012, 21:12Nej, Patric. Förutsättningarna har inte varit samma för alla. Som väldigt stark cyklist och dålig simmare så förlorar du gentemot de som är bättre simmare och sämre cyklister.
Nej, Patric. Förutsättningarna har inte varit samma för alla. Som väldigt stark cyklist och dålig simmare så förlorar du gentemot de som är bättre simmare och sämre cyklister.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 21:13Javisst, och sedan har alla andra fel i sin analys om att många fuskade. Konstigt att även Colting erkänner det i sin blogg.
Javisst, och sedan har alla andra fel i sin analys om att många fuskade. Konstigt att även Colting erkänner det i sin blogg.
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 22:04Drafting är precis som dopning fusk och kan inte accepteras. Om det är motionärer som fuskar så bryr jag mig inte mer än att jag stör mig på dem, men när det är tävlingsklass är det nåt helt annat. Jag tycker verkligen synd om de som satsat i flera år för
Drafting är precis som dopning fusk och kan inte accepteras. Om det är motionärer som fuskar så bryr jag mig inte mer än att jag stör mig på dem, men när det är tävlingsklass är det nåt helt annat. Jag tycker verkligen synd om de som satsat i flera år för