Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

en mass start är roligare.

jag har inte kört en IM ännu, men jag gillar att ser hur långt jag hinner på cykel innan min klubbkamrater cykla förbi mig. på en 400m sim är det knappt 4km, men på 750m kan jag hinner 14-18km innan. På IM i 2014 jag hinner c

Och jag kommer att ge dig 45 minuters försprång 2014, Ryan. Räknar inte med att cykla förbi dig, men på löpningen... sista varvet... se till att hålla koll bakåt. 😉

(H)

Jonas, Enligt regelverket får bara en cyklist åt gången köra om. Man får alltså inte vara tre cyklar i bredd. I år var det aldrig så smalt att två cyklar inte fick plats (även om en och annan vingelpelle försökte bevisa motsatsen). Men jag stödjer din idé

Om nån trodde att Kalmar var värre än andra... Kolla saynotodrafting.org eller sök på "Say no to drafting" på Facebook.

Det här problemet måste ju hela triathlonvärlden ta tag i.

Det räcker med att se dagens evenemang i Tjabostan för att inse hur triathlon ser på regelbrott. Det lönar sig och inget händer.

Vilka regelbrott syftar du på?

Att inte följa banan.

Jaha! Ja det var ju lite klantigt. Vet inte vems fel det var dock, det fanns ju en cyklist som cyklade först. känns som en riktig tabbe från arrangörens sida.