Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 22:08Tycker faktiskt att det är oerhört märkligt att vissa verkar tycka att det är "ok" att det bryts mot reglerna? Eller varför ska det vara tabu att ta upp ett uppenbart problem?
Tävlingen var fantastisk trevlig men kan göras ännu bättre genom att försöka ko
Tycker faktiskt att det är oerhört märkligt att vissa verkar tycka att det är "ok" att det bryts mot reglerna? Eller varför ska det vara tabu att ta upp ett uppenbart problem?
Tävlingen var fantastisk trevlig men kan göras ännu bättre genom att försöka ko
Quote from Lena Bjerlöw on 21 August 2012, 22:09Patric - "så var det nog inte några större skillnader i förutsättningarna beträffande möjlighet/utnyttjande av draftingfördelarna".
Hur tänker du då? Självklart blir det skillnad mellan de som fuskar (ligger på rulle) och de som väljer att köra ärligt o
Patric - "så var det nog inte några större skillnader i förutsättningarna beträffande möjlighet/utnyttjande av draftingfördelarna".
Hur tänker du då? Självklart blir det skillnad mellan de som fuskar (ligger på rulle) och de som väljer att köra ärligt o
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 22:18Det är ju inte bara förståsigpåare som som tycker saker, utan erfarna triathleter. Colting skriver om det på sin blogg och Björn Andersson skriver så här på slowtwitch:
"Drafting on the bike on a flat course will help run splits a lot too. I was out on th
Det är ju inte bara förståsigpåare som som tycker saker, utan erfarna triathleter. Colting skriver om det på sin blogg och Björn Andersson skriver så här på slowtwitch:
"Drafting on the bike on a flat course will help run splits a lot too. I was out on th
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 22:19@ Patric Om nu det inte är 180 km utan177 km som du cyklade på knappt 5 timmar så klarade du inte 36 km/h i snitt. Bara så du vet.
@ Patric Om nu det inte är 180 km utan177 km som du cyklade på knappt 5 timmar så klarade du inte 36 km/h i snitt. Bara så du vet.
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 11:25Häxjakten på draftingsyndarna fortsätter 🙂 Är övertygad om att ALLA, mig själv inkluderat i tråden är överens om att det inte är OK med fusk inom långdistanstriathlon eller någon annan idrott för den delen, eller?
I årets lopp förekom drafting i stor
Häxjakten på draftingsyndarna fortsätter 🙂 Är övertygad om att ALLA, mig själv inkluderat i tråden är överens om att det inte är OK med fusk inom långdistanstriathlon eller någon annan idrott för den delen, eller?
I årets lopp förekom drafting i stor
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 11:28Tror du att någon bryr sig om ett par år mer än du o din familj?
Tror du att någon bryr sig om ett par år mer än du o din familj?
Quote from Funbeat user on 22 August 2012, 11:51Jag är övertygad om att det största minnet för de flesta från denna första IM-tävling i Sverige kommer att vara arrangemanget, funktionärerna och publiken. Det var en kanontävling. Att även vädret var med oss var ju en extra bonus. Även om jag själv gilla
Jag är övertygad om att det största minnet för de flesta från denna första IM-tävling i Sverige kommer att vara arrangemanget, funktionärerna och publiken. Det var en kanontävling. Att även vädret var med oss var ju en extra bonus. Även om jag själv gilla
Quote from j sollerman on 23 August 2012, 07:41Snackas en del internationellt också
http://forum.slowtwitch.com/forum/Slowtwitch_Forums_C1/Triathlon_Forum_F1/what_are_those_swedes_on_P4115202
Snackas en del internationellt också
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 10:06Om man skulle gå över till vågstart -- visst skulle simbanan behöva ändras också? Nu var det rejält trångt för de snabbaste simmarna när de skulle ta sig förbi de långsammaste innanför vågbrytaren, och det är svårt att se att prolblemet skulle minska om p
Om man skulle gå över till vågstart -- visst skulle simbanan behöva ändras också? Nu var det rejält trångt för de snabbaste simmarna när de skulle ta sig förbi de långsammaste innanför vågbrytaren, och det är svårt att se att prolblemet skulle minska om p
Quote from Funbeat user on 23 August 2012, 10:16Jag tycker att drafting-problemet var störst på den andra slingan på cyklingen.
Om man går över till lite större vägar så blir det enklare för cyklister att köra om och för domare att komma till.
Ser ingen anledning till att gå från mass-starten, det är
Jag tycker att drafting-problemet var störst på den andra slingan på cyklingen.
Om man går över till lite större vägar så blir det enklare för cyklister att köra om och för domare att komma till.
Ser ingen anledning till att gå från mass-starten, det är