Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 10:06Jag undrar hur många som skrivit här i tråden som själva åker runt och är domare på tävlingar i Sverige?
Jag vet hur glada arrangörsföreningar blir när man hör av sig och vill hjälpa till...
Jag undrar hur många som skrivit här i tråden som själva åker runt och är domare på tävlingar i Sverige?
Jag vet hur glada arrangörsföreningar blir när man hör av sig och vill hjälpa till...
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 10:09Jag har däremot kört ledarbilar, kommissarier o service på ganska många cykeltävlingar.
Jag har däremot kört ledarbilar, kommissarier o service på ganska många cykeltävlingar.
Quote from Elias Engqvist on 21 August 2012, 10:46Tack Karin för ett lite mer insiktsfullt inlägg av en erfaren triathlet - många av de som "försvarat" draftingen eller åtminstone marshals och skyllt på banan kontra antalet deltagare kanske inte kört så många triathlon själva?
Tack Karin för ett lite mer insiktsfullt inlägg av en erfaren triathlet - många av de som "försvarat" draftingen eller åtminstone marshals och skyllt på banan kontra antalet deltagare kanske inte kört så många triathlon själva?
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 10:54Karins jämförelse mellan Kalmar och Texas är intressant. Och gör problematiken mycket tydlig.
Man kan ha olika åsikt om exakt hur fort du måste cykla för att ha någon nytta av att ligga 10-15 m bakom någon eller några. Men om du kör fortare än 36 km/h i
Karins jämförelse mellan Kalmar och Texas är intressant. Och gör problematiken mycket tydlig.
Man kan ha olika åsikt om exakt hur fort du måste cykla för att ha någon nytta av att ligga 10-15 m bakom någon eller några. Men om du kör fortare än 36 km/h i
Quote from Lena Bjerlöw on 21 August 2012, 11:04Anders - jag förstår inte riktigt ditt resonemang eller vart du vill komma. Jo man tjänar på att ligga även 10-15m bakom andra. Men detta är ju tillåtet och självklart ligger folk med en sådan lucka på alla tävlingar. (Förutom de som fuskar, men de ska få
Anders - jag förstår inte riktigt ditt resonemang eller vart du vill komma. Jo man tjänar på att ligga även 10-15m bakom andra. Men detta är ju tillåtet och självklart ligger folk med en sådan lucka på alla tävlingar. (Förutom de som fuskar, men de ska få
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 11:08Cykelbanan var ju dessutom ca 3km kort, enligt min och många andras mätare.
Cykelbanan var ju dessutom ca 3km kort, enligt min och många andras mätare.
Quote from Lena Bjerlöw on 21 August 2012, 11:09Problemet är ju inte att folk ligger med 10m lucka. Problemet är ju att folk ligger mycket närmare än så. Fuskar helt enkelt. Och att ligga så nära som fuskarna gör, tjänar man energi på i även lägre farter än 36km/h.
Det handlar om att stävja problemet
Problemet är ju inte att folk ligger med 10m lucka. Problemet är ju att folk ligger mycket närmare än så. Fuskar helt enkelt. Och att ligga så nära som fuskarna gör, tjänar man energi på i även lägre farter än 36km/h.
Det handlar om att stävja problemet
Quote from Funbeat user on 21 August 2012, 11:1445st eller ca 3.2% DNF i Kalmar
45st eller ca 3.2% DNF i Kalmar
Quote from Lena Bjerlöw on 21 August 2012, 11:17Jonas: ja banorna är väl oftast kortare än längre, och väl nästan aldrig exakt. Drygt 2-2.5km kort fick jag den till. Men gamla kalmarbanan var ca 1.5km kort. Svårt att jämföra olika banor/tider helt enkelt! Banlängd, väderförhållandem, yttre omständighet
Jonas: ja banorna är väl oftast kortare än längre, och väl nästan aldrig exakt. Drygt 2-2.5km kort fick jag den till. Men gamla kalmarbanan var ca 1.5km kort. Svårt att jämföra olika banor/tider helt enkelt! Banlängd, väderförhållandem, yttre omständighet
Quote from Ulrika Ekelund on 21 August 2012, 12:11@Ryan: Alla som diskas har rätt att fullfölja och kan sedan lämna in protest om man vill.
Så kan det ha varit för #1311Jag ska ta upp framförd kritik vid utvärderingsmötena. Inget försvar, men jag tror att många av domarna var debutanter. Det har varit
@Ryan: Alla som diskas har rätt att fullfölja och kan sedan lämna in protest om man vill.
Så kan det ha varit för #1311
Jag ska ta upp framförd kritik vid utvärderingsmötena. Inget försvar, men jag tror att många av domarna var debutanter. Det har varit