Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Torbjörn! Jag hade tänkt köra SM i Kalmar men kommer inte lägga runt 4500 på tävlingen bara för att den heter Ironman och att man ändrar banan lite. Förstår att många tycker det är kul med en Ironman i Sverige men tycker inte man ska ha SM stat

Jag har väntat på beskedet men om priset är 4500 kr är jag lite tveksam. Enligt informationen kommer prerace meeting vara på torsdag, incheckning på fredag och tävling på lördag. Det kräver i princip att man anländer på onsdag om man inte kommer från Sthl

Om man är priskänslig sover man väl inte på hotell, utan vandrahem? Hotell innebär ju 5-10ggr högre pris. Personligen känns hotellstandard överflödig och onödigt lyxig, verkligen inget jag vill betala för.

Hur tänkte du nu Paulina?? Anmälningsavgiften är samma för alla IM och du behöver minst lika många hotellnätter i Schweiz som i Kalmar för upplägget är ungefär samma. Dessutom är det längre resa om du inte redan bor där så på vilket sätt skulle Schweiz va

Jag föredrar den bekvämlighet och enskildhet som man får på hotell i jämförelse med vandrarhem. I år tyckte jag att var guld värt att bara gå några hundra meter från hotell Packhuset till och från tävlingsområdet och slippa dela rum etc.

När det gäller p

Henrik, jag var otydligt med kostnaderna för Zürich. Ursäkta! Resekostnaden från norra delen av landet är ungefär densamma till Kalmar som till Zürich. Jag har vänner som bor nära tävlingsområdet i Zürich så boendet är gratis.

Ironman Zürich kostar ca 52

Varför säger du att boendet är en osäkerhet? Jag bokade hotell när de bestämde datum för tävlingen för flera veckor sedan.

När jag försökte boka hotell Torbjörn så blev jag hänvisad till att boka genom destination Kalmar.

Jättekul! Grattis TriathlonSverige! Jättekul för alla triathleter som sett fram emot det här! Grattis Kalmar!

Vad gäller anmälningsavgift och alla andra utlägg som automatiskt tillkommer om man inte bor i regionen, så håller jag med om att det blir en h

Mattias, du måste kunna knepen 😉 Jag har dubbelrum med frukost.