Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIRONMAN Kalmar 2012
You need to log in to create posts and topics.

Ett tidigare krav/önskemål ifrån WTC.
Men läser man på hemsidan verkar iaf inte löpningen gå över bron -
"The athletes run from the transition area to the city center of Kalmar – always close to water – past the former residence of the old Swedish king G

Jag tolkar dom här två artiklarna som om att bron inte kommer användas..

http://www.barometern.se/sporten/klart-for-ironman-i-kalmar(3070787).gm#disqus_thread

http://triathlon.runnersworld.se/artiklar/klart-med-ironman-kalmar-sweden.htm

Rätta mig gärna

@Alex - det är bara elit och age groups i IM.

Torbjörn, jag betraktade boendet som ett problem i och med att hotellbokningen först kunde göras i januari medan anmälan började i december. Jag löste också bokandet av hotellrum "bakvägen" när vi fick besked om datumet. Fick det också bekräftat idag.

D

Men alla behöver ju inte bo i Kalmar? Det måste väl funka att som deltagare bo ca 45 minuters bilresa från centrala Kalmar även om det inte är optimalt?

Ed. Det är alltså min fundering, att bo i Oskarhamn.

Borde man inte kunna campa på Öland? Jag är ju ingen expert, men jag minns några semestrar på Öland på 80-talet:-). Och finns det camping borde det ju finnas både stugor och vandrarhem.
(Eller kanske det där glassiga golfhotellet strax söder om Borgholm.

Det är ju lite komiskt, när man tänker efter, att man är beredd på att plåga sig igenom 14-15 timmar med att simma, cykla och springa men absolut inte kan tänka sig att tälta. Eller sitta i bil totalt mer än ett dygn för att ta sig till och från tävlingen

Tälta gör man väl när man campar?

Det går ju att campa precis vid brofästet på Ölandssidan, då kan man ju simma över sundet till starten, bra uppvärmning med 6 km på morgonkvisten 🙂

Vill man åka bil i 35 min så finns lågprishotell och några campingstugor i Nybro.

På många tävlingar så

Vill man verkligen ha en ölandsbor mellan sig själv och starten när det är dags?