Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 08:31Jag kommer köra tävlingsklass 35-39, med målet att ta mig runt i första hand och en bra tid i andra.
Jag kommer köra tävlingsklass 35-39, med målet att ta mig runt i första hand och en bra tid i andra.
Quote from j sollerman on 8 December 2009, 10:19Jag vill inte heller riskera att dom kortar ner simningen (då har man ju inte gjort en IM och då kan de kvitta..). Så jag ska nog skaffa licens och anmäla mig till tävlingsklassen.
Jag vill inte heller riskera att dom kortar ner simningen (då har man ju inte gjort en IM och då kan de kvitta..). Så jag ska nog skaffa licens och anmäla mig till tävlingsklassen.
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 10:25Jag anmäler mig också till listan. Det är väl 50-50 om familjeangelägenheter kommer tvinga mig DNS:a, men jag kommer iaf träna för att ta mig runt med marginal till max-tiden.
Jag anmäler mig också till listan. Det är väl 50-50 om familjeangelägenheter kommer tvinga mig DNS:a, men jag kommer iaf träna för att ta mig runt med marginal till max-tiden.
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 12:53Licens?
Här är det nåt jag lyckats missa ... är det därför man bör/måste vara med i en klubb?
Licens?
Här är det nåt jag lyckats missa ... är det därför man bör/måste vara med i en klubb?
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 13:43Japp Håkan du måste tillhöra en klubb som är ansluten till Svenska triathlonförbundet samt betala tävlingslicens.
http://www.svensktriathlon.org/t4i.aspx?p=107526
Japp Håkan du måste tillhöra en klubb som är ansluten till Svenska triathlonförbundet samt betala tävlingslicens.
http://www.svensktriathlon.org/t4i.aspx?p=107526
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 16:39Men va fan, kortar de ner simningen kan det ju som Kalle säger lika gärna kvitta. Jag får se om jag kan lösa detta på nåt sätt. Borde väl inte vara omöjligt att byta klass om man är ute i d tid.
/Linus
Men va fan, kortar de ner simningen kan det ju som Kalle säger lika gärna kvitta. Jag får se om jag kan lösa detta på nåt sätt. Borde väl inte vara omöjligt att byta klass om man är ute i d tid.
/Linus
Quote from Lisa Bringhed on 8 December 2009, 16:51Kalmarsund är inte lika utsatt som Västkusten och vädret brukar vara rätt stabilt i månadsskiftet juli/augusti.
Med detta sagt, rekommenderar jag ändå mycket utesimning, helst i större vatten. Vågförhållandena i Kalmar 2007 var värre än nåt jag upplevt
Kalmarsund är inte lika utsatt som Västkusten och vädret brukar vara rätt stabilt i månadsskiftet juli/augusti.
Med detta sagt, rekommenderar jag ändå mycket utesimning, helst i större vatten. Vågförhållandena i Kalmar 2007 var värre än nåt jag upplevt
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 16:58Tacka vet jag Tjörn!
Där gick det lite sjö i år (H)
Tacka vet jag Tjörn!
Där gick det lite sjö i år (H)
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 17:53Har skummat igenom alla inlägg.
Kan ha missat, men var går temperaturgränsen.Det var attans kallt i vattnet i Säter 1986 +16, OBS!!! ej -16.
Där fanns läkare på plats vid uppstigandet ur vattnet.Temperaturkoll.
Tror att visade den 35 så var det värmef
Har skummat igenom alla inlägg.
Kan ha missat, men var går temperaturgränsen.
Det var attans kallt i vattnet i Säter 1986 +16, OBS!!! ej -16.
Där fanns läkare på plats vid uppstigandet ur vattnet.
Temperaturkoll.
Tror att visade den 35 så var det värmef
Quote from Funbeat user on 8 December 2009, 18:02Mats,
>Med detta sagt, rekommenderar jag ändå mycket utesimning, helst i större >vatten. Vågförhållandena i Kalmar 2007 var värre än nåt jag upplevt i t.ex. >Sövde eller Sala (2006-2009)t o m värre än vårna i trängseln på Eriksdalsbadet en tisdagsmorn?!
Mats,
>Med detta sagt, rekommenderar jag ändå mycket utesimning, helst i större >vatten. Vågförhållandena i Kalmar 2007 var värre än nåt jag upplevt i t.ex. >Sövde eller Sala (2006-2009)
t o m värre än vårna i trängseln på Eriksdalsbadet en tisdagsmorn?!