Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär - se hit!
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Klart överskott på manliga blåbär, så jag sållar mig till skaran och försöker balansera upp den kvinnliga sidan:-)

Blåbär på det mesta känns det som...har kört löpning med IF Linnéa på Södermalam i snart 1 år, gjort några halvmaror (bästa 1.49) och

Känner mig kränkt över att jag anmälde mig som blåbär men inte får vara med på blåbärslistan. Upprörande!

😉

Från vasaloppets hemsida hittade jag detta, apropå uttrycket blåbär;

"Uttrycket ”blåbär” används sedan 60-talet för att skämtsamt beskriva en mindre framstående deltagare i en tävling. Ordet har sedan också kommit att betyda ”nybörjare”.

Uttrycket har

Robert - du är ju mer björnbär än blåbär!

Där ser man! Roligt att få veta var ordet kommer ifrån. 🙂

Jag är med! Blir debut nästa år i Kalmar! Får dock börja registrera min träning här på funbeat.

Jag är van vid att vinna på talang, och det är därför jag tar det lugnt med träningen och ligger nästan sist. 🙂 (Sen har jag åkt på en rejäl förkylning med som kanske spelar in lite. :))

//Linus

Förkylning ja, prata inte om eländet 🙁

Ser att jag inte är ensam med fet förkylning för tillfället.
Funbeat har blivit till en drog för mig, blir deprimerad när jag ser mina minuter falla av i snabb takt.
Nåja, det blir ju en positivare effekt när minuterna börja stiga igen, och då från en lä

Kan konstatera att jag också platsar i blåbärligan med bara ett genomfört lopp i olympisk distans anmäler jag mig frivilligt, är anmäld och betald till kalmar, så det går inte att backa
Tänkte att vätternrundan får bli uppvärmning.
Är inne i en viloperio