Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär - se hit!
You need to log in to create posts and topics.

Reglerna finns naturligtvis att läsa och ladda ner från aktuellt förbund.
http://www.svensktriathlon.org/t3.aspx?p=112162

Om de nu kortar ned simningen så är det väl bara att man simmar till starten? 😉

Hej, jag anmäler mig också till "blåbärslistan". Jag fick blodad tand efter årets sprint triathlon här i Stockholm. Nästa år blir det den Olympiska distansen.

Här är ett blåbär till.

Hej på er!
Ytterligare ett blåbär, har gjort två Olympiska (Sthlm), samt en 1/6 Järnmannen (Sala). Nästa sommar står jag på Kattrumpan!

blåbär anmäles!!

Blåbär,

Här är veckans blåbärslista. Själv har man ökat med drygt 150 minuter sedan sist och fallit från plats 6 till plats 14... Konkurrensen har tydigen hårdnat betänkligt med de senast tillkomna blåbären (även om det råder rätt viss variation i hur "b

Blåbär eller rookie!?
Termen blåbär kommer nog från Vasaloppet skulle jag tro och syftar till personer som åker bara för att komma i mål (eller en respektabel tid, men inte under 6 timmar) och har för det mesta tränat alldeles för lite för uppgiften. De f

Vad gäller ordet "blåbär" och dess etymologi, så vill jag nog lyfta ett lillfinger i protest mot den förvisso mycket intressanta teorin att det kommer från vasaloppet. Det används nämligen i kretsar där jag i vart fall inbillar mig att nedsippringen från

Eftersom jag iaf aldrig genomfört en IM så känns det helt ok att kallas blåbär.
Jag överlever.(L)

Jag misstänkte att jag skulle toppa, men inte leda!(H)
Ni får passa på att komma ifatt mig nu då jag har mer eller mindre totalvila i veckorna 2 nu.
Kommer