Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär - se hit!
You need to log in to create posts and topics.

Kunde va kul om vi alla hade på oss samma plagg, typ svart våtdräkt, eller nåt.

Hehe,

Alla blåbär i blåa avatardräkter känns ju klockrent. Kan dessutom tänka mig att ha de där 1,5 metersbenen när det drar ihop sig till löpningen.

Har just skrikit mig igenom 40 minuters hårdhänt behandling hos naprapaten. Nu känns nacken snudd på

Kommer ha två flaskor sportdryck och några gels. Bars får man väl efter vägen? Sen går jag en reservtub och punkaspray. Sen kommer jag se till att min hejarklack har ett hjulpar om punkaguden skulle vara emot mig.

Kalle, kom ihåg att läsa igenom "lagningsreglerna" ordentligt. Lättaste är nog att lägga in dem i pit-stoppet där hjul förvaras.

Blå bandanas på huvet under löpningen kanske kan vara ngt? Annars är jag inne på svart våtdräkt också

Om det nu blir våtdräkt så kör jag i min fula röda surfdräkt, så det går bort. Blir det inte våtdräkt så *kan* det bli svart klubbdräkt. Hmmm...

Det är alltid våtdräkt i Kalmar. Alltid. Det spelar ingen roll om det är 26 grader i vattnet (vilket det inte är men iaf)

Anledningen, tror jag, är att man anser att det kan både vara vågor och strömt längs simsträckan så att det är en säkerhetsåtgärd. T

Åh. Hade inte fattat att det alltid var obligatoriskt. Suck - sicken säkerhetsnarkomani, har lite svårt att tänka mig att strömmar och vågor i Kalmarsund är högre/större än på Hawaii. Fast jag slipper ju fundera på att välja iallafall.

Blir lite förbryllad över hur de kan säga att triathlonförbundets regler gäller samtidigt som det är oomkullrunkeligt våtdräktsobligatorium; våtdräktsförbud ska inträda vid 23 grader eller mer - obligatorium endast vid temp på under 16 grader. Annars gäl

Jag har förstått det så att dom fått dispens på just den punkten!

Jo men samma sak har ju gällt på Stockholm triathlon de två åren den har gått iallafall för motionsklassen, men elit har jag sett i trisuits då jag varit där