Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Den har varit platt tidigare och Öland är tokplatt.

Ja och även om det vore nåt farthinder eller någon stigning så är det ju ganska långt ifrån ditt franska lopp. (Förvånad att du ska till FRA? Nej inte mycket...)

Jag körde Öland Runt för en massa år sedan. Det är det plattaste lopp jag någonsin cyklat.

Ja det är ju svårt att hitta nån höjdkurva på den där flytande limpan... 😉

För övrigt vill jag göra en rättelse: David, jag skrev något som kan uppfattas som att diskussionen om drafting var ointressant. Det menar jag ju naturligtvis inte, bara att det

Cyklingen på Öland var definitivt mestadels platt. Den som vill kan kolla höjdprofilen här http://ironmankalmar.com/files/2010/09/ATTBIKECOURSE.pdf
Peakarna i början och vid 10mil är naturligtvis bron.

Den i år västliga, vinden var dock närvarande mest

Tackar för höjdproifilen på cyklingen! 🙂
var ute imorse på 5km löpning ( ute 0545) sen OW sim 30 min enl program inför Sala HIM.

Ju tänkte på IM funbeat tråden när jag simmade - CRAZY!!!

Jag ska hålla ett öppet sinne, njuta av HIM debut till helgen se

Ja.. Det blir väl så att man anmäler sig i helgen, annars tror jag att jag kommer ångra mig!

På min nuvarande LVG-cykel, som jag förmodligen kommer köra framtida triathlon med, är styret ovalt. Alltså där man skulle montera fast ett clip-on aerostyre är

Ok, jag har till sondag alltså för att anmäla mig till IM fall det faller mig i smak 🙂

Jag har en LVG - och fått låna tempopinnar ( som ja inte riktigt trygga med än)...och bytte ut styret för att kunna montera tempopinnarna.

LVG-hoj drog jag runt på i år... inga tempopinnar, inga dischjul.. .cykeln kostade 8500 kr för 2 år sedan och jag cyklade på typ 5.50-isch ÄNDÅ...

Alltså: Benen är det viktigaste i den här ekvationen!

Jag kör lvg-cykel med tempopinnar. Sen är jag kanske inte den snabbaste cyklisten i fältet heller men det funkar för mig. Jag tycker att pinnarna gör mycket på längre sträckor.

Jag har även sänkt styret en del sen jag skaffade pinnarna.