Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Hur väl känner du din egen kropp? Själv skadar jag mig lätt i löpningen så jag tror inte jag ska köra någon lång tävling veckorna närmast innan IM för jag vill inte riskera att vara småskadad till IM. Kör nog sista tävling ett par veckor innan IM, men då

Jag köra Jönköping som siste big day, om man få en plats. jag tror de lagt tävling just den helgen för att locka flera Kalmar och Köpenhamn IM deltagare.

För mig är tre veckor är gott om tid. man kanske ska inte satsa på HIM pers, utan sikte på IM fart

Tycker oxå tre veckor låter som bra tid för återhåmtning om du inte kör tok-max i Jönköping. Säger som Ryan; kan va läge att känna hur man mår på cykeln och trycka på lite där. Och sen ta det lite lugnare på löpningen där möjligen skaderisken är lite stör

Vet inte riktigt ang. min återhämtning. Jag har inte haft några större problem att återhämta mig hittils, några dagar krävs såklart och kanske en vecka till max. Har inte haft några skadeproblem med löpningen så det är jag inte så orolig för.

Däremot tro

Ja den känslan känner man igen @henrik 🙂
Jag har oxå oändligt svårt att hålla igen på löpningen. Det är ju det jag ändå är ngt så när ok på. Jag simmar som en dränkt katt och då vill man ju på löpningen "visa världen" att man ändå inte e helt oduglig. H

Kul att läsa om allas träningsupplägg etc.
Jag ska även jag göra min första IM nästa år och är väl inte direkt en fisk i vattnet eller grym på cykeln men kämpar för att hitta känslan så att det ska gå vägen

Jag tror att ni som är löpare eller som har löp träning som grunden har bättre förutsättning att lyckas på en IM än vi andra.

Visste har en simmare fördel att de behöver spendera massor med tid att lära sig att simma, men de flesta simma inte så mycket s

Tack Ryan.
Jag hade en riktig aha upplevelse i bassängen igår då jag tog hjälp av en duktig kompis och fick tips om hur jag skulle ta mig fram i vattnet. har gått kurs där jag fick in grunderna men det var lite justeringar i tekniken som behövdes så nu s

Ryan, jag tror alla oroar sig för sin sämsta gren, vilken den än är. Det handlar nog inte bara om var man tappar minst eller mest tid utan att man vill ju inte skämma ut sig helt (inför sig själv) utan kunna vara nöjd med det man gör. Eller iaf överleva ;

Man tappar inte en timme på en IM-mara jämfört mot en vanlig mara om man är tränad för det. En halvtimme är mer rimligt. Är man riktigt duktig löpare ännu mindre. (givetvis beror det ju även hur hårt man går på cykeln, men förutsättningen är ju att man di