Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Kortlista
1. Kajsa P 906 min
2. Henrik Ahlin 847 min
3. Kalle Ericsson 844 min
4. Ryan "Rykno" Provencher 820 min
5. Christian Ljungström 803 min
6. Patrik D 794 min
7. Magnus Axelsson 751 min
8. Christer Dahlström 700 min
9. Sara Molin 689 min
1

Ok, kilometerlistan slår fel på mig. För mina trainertimmar reggar jag "bara" som timmar. Inga mil för mig, fast det kvittar 🙂

Jag körde igång med trainer denna vecka. Jag reggar all träning på trainern med antal km motsvarande farten 25 km/h vilket är lite i underkant mot det tempo jag håller.

Det är riktigt bra träning på trainer alla blåbär bör ha en! Det kan rent av bli bä

Min trainer är bland de bästa köpen förra året, bortsett från startplatsen till Kalmar då så klart 😉 Tycker absolut att min cykling har utvecklats under hösten och ser fram emot ytterligare ett halvår på trainern innan jag tar mig ut. Är riktigt nyfiken

Jag köpte en trainer för 1,5 år sedan och det är det tråkigaste köp jag gjort. Använt den två gånger och det är ännu tråkigare än spinning. Då kan jag ändå välja att titta på film eller något annat som jag gillar att titta på under tiden. Jag tänker mig a

Patrik D - Vad jag kan känna med min egen trainer vs "hastighetsmätaren" vs att cykla ute är att det är betydligt jobbigare inne jmf samma känsla ute, dvs känslan jag cyklar på min trainer motsvarar en hastighet ute som är kanske 5-7 km/h högre.

Franz T

Franz - för egen del så har jag satt upp min bärbara framför och ser på NFL-matcher. Eftersom min fru inte gillar amerikansk fotboll så är det väl det (bortsett från Kalmar) som gör att jag inte har några problem än så länge. Säsongen är ju dock slut i fe

FT: Förstår dig till 100%. Löpband, spinning, trainer & crosstrainer är och förblir urtrista substitut för verkligheten som finns därute även just i detta nu. 😉 😉

Min lösning heter en MTB med bra isdäck och det är GRYMT bra träning att hänga på kompise

Hmmm, är väl bara jag som har en spärr i min hjärna om att regga km/mil som är gjorda på en trainer, som är placerad i garaget 🙂
Over and out

Christian, det är ju inte "riktiga" mil, men för mig är det mycket på ett sätt att kunna jämföra hur "fort" jag kunde cykla på ett tröskelpass förra året jämfört med nu till exempel. Eller för att kunna visualisera ett träningspass, typ "nu kör jag 5 mil