Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

En annan vinkel - behåll hjulen och köp en wattmätare istället. Den har du nytta av varje gång du cyklar - i varje fall om du gillar siffror och att mäta din träning. Hur mycket nytta du har av den på tävling är såklart svårt att mäta som med hjul, men m

Absolut är det så Sten och det är ju ibland nästan komiskt vilka detaljer man är inne på att förändra för att få sig liiite mer aero. Jag gissar att det beror på att det är det enda delmoment där man kan köpa sig tid med annat än svett. I slutändan är det

Ja det e ju härligt att kunna nörda ner sig i detaljer. Särskilt för en som är ny i triathlon (och även cykling). Det blev ju som sagt helt plötsligt mkt frestande när man för under 5 papp får fina Planet X 52 mm inkl Ultegra 11-28 kassett. 🙂
Då kanske

Ja. Det var ett helt OK pris. Då kan det helt klart vara värt att investera redan tidigt. Du kan ju alltid ha de hjulen som träningshjul senare när du vill byta upp dig.

Jag skulle slå till på antingen Clincher 60 eller CT45. Mindre eker och i stort sett samma vikt på 60:an ställt mot fetare fälg och mer modern toroid form på CT45... Funderar på ett CT45 framhjul till min disc, har börjat köra med 25mm däck och det ger en

Se och inspireras, äntligen ligger filmen från 2013 ute. Gillar Pedro Ribeiro Gomes kommentar: It was windy! No shit...

Min poäng var att om man diskuterar inköp i 10 000 :- klassen och kan tänka sig begagnat så är det inga problem att hitta en wattmätare. De finns ofta sådana för mellan 5 000 och 8000 om man håller ögonen öppna.

http://tri-it.se/index.php?route=product/category&path=88_63

195 dagar kvar 😉

Kortlista
1. Ryan "Rykno" Provencher 1203 min
2. Inge Holmquist 1190 min
3. peppe månsken 1093 min
4. Sara Molin 995 min
5. Patric Broman 965 min
6. Kajsa P 905 min
7. Oskar O 836 min
8. David Nyquist 820 min
9. Patrik D 798 mi

Hur gör ni?
Hade min bästa träningsvecka någonsin och i söndags så ömmade benen skönt efter en veckas bra träning. Men sedan när listan sammanfatts ligger jag ändå på den nedersta tredjedelen och många tränar dubbelt så mycket som jag vissa nästan tre gån