Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Dubbel post

Skönt att få en bra vecka igen efter 2 veckors ganska usel träning pga seg förkylning... (t+)

Simmade 4000 meter idag också, första gången jag simmade längre än IM-distansen i ett svep, kändes skönt för självförtroendet att inte behöva ha någon respekt

Jag funderar på vad jag ska springa i för skor på IM. Vad har ni? Jag har aldrig sprungit en mara och har allmänt ganska dålig koll på löparskor 🙂 Jag har sprungit mest terräng, grusväg och blandat underlag tidigare, men tänkte nu försöka ge mig på asfal

Jag tänkte ursprungligen köra i ett par Saucony Type A5, men har blivit avrådd att göra det då de är i tunnaste laget. Fick tips om Brooks PureConnect 2, men har inte lyckats hitta dom någonstans så just nu känner det som jag är tillbaka på ruta 1 igen.

IMHO: Mitt stalltips till UB är "Asics GT-2160 och ett par Asics gel pulse 3" eftersom du har koll på dem och de förmodligen funkar. Livsfarligt att börja mecka och ändra en massa saker just innan och eftersom vi talar om en mara och kanske 3-5 timmars ko

Hur många mil bodde man springa i de skorna man ska springa en marathon i?

Jag gillar min DS trainer och köpte en ny par som jag tänkte att träna lite med under april innan växjöloppet sedan spara för tävling. Bli ca 18-20mil i just de innan Kalmar.

@ RP: Omöjligt att besvara för det är så individuellt...

Om jag själv springer i en sko av förra årets modell och sen uppdaterar till årets modell är det ofta - men inte alltid - problemfritt att dra ett långpass på flera mil som förstapass i de nya skor

Gissningstävling: Kan du se på skorna nedan (Asics Hyperspeed 4 & 5) vilken av dem som skaver på lilltårna?

!OBS! Detta är fortfarande bara ett enskilt exempel och absolut inget tips på marasko!

bild:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=b249d2dd358

Tack för svaret ang inkörning av skorna.

Jag gissa att de röda bli lite mindre lilltårna

Rätt. De röda var jättebra och de gröna funkade inte alls.