Quote from Funbeat user on 10 March 2014, 16:07@HA
Eget behovsstyrt schema.
Eftersom jag i första hand är löpare (4 maror sen 2011) så tränar jag bara ett löppass per vecka, långpasset.
Som hyfsat ny på cykel, ett styrkeintervallpass per vecka + ett kortare långpass per vecka som successivt ska utö
@HA
Eget behovsstyrt schema.
Eftersom jag i första hand är löpare (4 maror sen 2011) så tränar jag bara ett löppass per vecka, långpasset.
Som hyfsat ny på cykel, ett styrkeintervallpass per vecka + ett kortare långpass per vecka som successivt ska utö
Quote from Funbeat user on 10 March 2014, 22:592 och 3. Testade 4:an för några år sedan och det funkade inte.
Har en monsterplan som är någon kombo av Jonas Coltings schema med inslag av Joe Friel och egna erfarenheter.
2 och 3. Testade 4:an för några år sedan och det funkade inte.
Har en monsterplan som är någon kombo av Jonas Coltings schema med inslag av Joe Friel och egna erfarenheter.
Quote from Funbeat user on 10 March 2014, 23:202
Hade jag siktat på Kona hade jag kanske anlitat än tränare. Men med så många IM vänner och tävlings bakgrund jag tror jag hittade en upplägg som fungera för mig att klara 12 tim och med lita tur kan jag ta mig under 11.
Körde 4 förra året och det fun
2
Hade jag siktat på Kona hade jag kanske anlitat än tränare. Men med så många IM vänner och tävlings bakgrund jag tror jag hittade en upplägg som fungera för mig att klara 12 tim och med lita tur kan jag ta mig under 11.
Körde 4 förra året och det fun
Quote from Funbeat user on 10 March 2014, 23:432 och 3.
Övergripande förlitar jag mig på Friel (Your Best Triathlon) avseende periodisering över året (prep, base, build, race) och avseende timmar per vecka grundat på ett årstidsmål. Därefter planerar jag träningen veckovis, utgående i från Friels gr
2 och 3.
Övergripande förlitar jag mig på Friel (Your Best Triathlon) avseende periodisering över året (prep, base, build, race) och avseende timmar per vecka grundat på ett årstidsmål. Därefter planerar jag träningen veckovis, utgående i från Friels gr
Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 06:132
Känner väl dock inte att jag har så mycket koll på vad jag gör, men har ju sneglat lite på Coltnings upplägg så har väl det i bakhuvudet någonstans. Hur det gör avkall i min plan kan jag dock inte helt säkert peka på :).
Brukar sätta upp träningen för
2
Känner väl dock inte att jag har så mycket koll på vad jag gör, men har ju sneglat lite på Coltnings upplägg så har väl det i bakhuvudet någonstans. Hur det gör avkall i min plan kan jag dock inte helt säkert peka på :).
Brukar sätta upp träningen för
Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 08:09Morrs!
Kul att höra era planer 🙂Är själv typ lika samma lika. Familjens schema läggs varje vecka, sedan börjar min planering. Dock förändras alltid familjens planer, läxor, humör osv. Så då är det tur att trainern finns, för 20.30 tiden i garaget är vä
Morrs!
Kul att höra era planer 🙂
Är själv typ lika samma lika. Familjens schema läggs varje vecka, sedan börjar min planering. Dock förändras alltid familjens planer, läxor, humör osv. Så då är det tur att trainern finns, för 20.30 tiden i garaget är vä
Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 09:59Intressant att höra -verkar som de flesta har ungefär samma tankar ang. Träningsprogram. Just det där att verkligen få till den träning man planerat är svårt med jobb, familj och annat som också behöver uppmärksamhet. Det är mkt som händer under en vecka.
Intressant att höra -verkar som de flesta har ungefär samma tankar ang. Träningsprogram. Just det där att verkligen få till den träning man planerat är svårt med jobb, familj och annat som också behöver uppmärksamhet. Det är mkt som händer under en vecka.
Quote from Funbeat user on 11 March 2014, 22:52Vad seriösa ni verkar 🙂 Jag freestylar helt och hållet med träningen, dvs alternativ 4. Bestämmer max ett par dagar framåt vad jag ska köra. Mycket beror det på min familjesituation (barn varannan vecka, mycket jobb varannan). Försöker klämma in träning
Vad seriösa ni verkar 🙂 Jag freestylar helt och hållet med träningen, dvs alternativ 4. Bestämmer max ett par dagar framåt vad jag ska köra. Mycket beror det på min familjesituation (barn varannan vecka, mycket jobb varannan). Försöker klämma in träning
Quote from Brita Planck on 13 March 2014, 14:24Jag kör 2 och 3 men tar även inspiration från Coltings program/upplägg.
Har satt schemat för mars och grovt lagt det för april och maj. Framförallt är det långpassen som jag ville ha "bra" ökning och kontroll på. Kör långpass löpning på söndagar med 2h
Jag kör 2 och 3 men tar även inspiration från Coltings program/upplägg.
Har satt schemat för mars och grovt lagt det för april och maj. Framförallt är det långpassen som jag ville ha "bra" ökning och kontroll på. Kör långpass löpning på söndagar med 2h
Quote from Funbeat user on 13 March 2014, 14:46Jag kör själv med hjälp av programmet TrainingPeaks detta år. Tänker köra en Ironman nästa år också och då tänkter jag använda ett bolag i Göteborg med upplägget. Gör löp och cykeltest köper till träningsprogram för 16 veckor. Kör detta 2 gånger, så seriö
Jag kör själv med hjälp av programmet TrainingPeaks detta år. Tänker köra en Ironman nästa år också och då tänkter jag använda ett bolag i Göteborg med upplägget. Gör löp och cykeltest köper till träningsprogram för 16 veckor. Kör detta 2 gånger, så seriö