Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Vasaloppet slutsåld på 90s. Känns som alla stora lopp i Sverige bli svårare och svårare att få en start plats. Hoppas ni som försökte fick en plats eller att ni kan köpa en senare under höst.

Förra året var jag lite sur att Kalmar släppte platser till fi

Hehe. Stämmer Ryan. Jag har varit på höghöjdsläger 🙂 Inte helt optimalt för grenspecifik tri-träning kanske... Men jisses va det ger träning för hjärta och lungor att släpa runt på grejer på 3000 meters höjd flera timmar om dan. Hoppas det bidrar till u

Hej,
som syns i listorna får jag för tillfället till högst begränsat med träning.
Anledningarna till det är flera, men framför allt väldig hög arbetsbelastning och prioritering på familjen ledig tid.

Vad anser den samlade erfarenheten här att man bör pri

Anders var det på egen hand, eller något gruppresa?

Egen resa, Ryan. Men vi har varit runt i bergen en del genom åren så vi har rätt bra koll på snö och berg 🙂 Och med sånt galet bra väder som det var förra veckan var det bara att knata å klättra på. Man kan ju onekligen gå på lite hårdare om man ser all

@MP:
Ta mitt svar för vad det kan vara värt, blåbär emellan...

Simmet tar en xxxxxx massa tid att få till om man är hyfsat befriad från talang så det låter som ett klokt beslut ref det.

Min egen erfarenhet av nybörjarcykling är att enbart distanspass in

Ser till bara att du klara simning på 2:20 och om det ta dig mer än 1:45-1:50 vara förbered att bli om simmade (eller "över") av de som hinner runt under 60min.

Sedan få du träna att vara i kall vatten under den tiden det ta att simma. Det kan ta mer kra

@Mikael Pettersson

Jag såg att du åkte Vasaloppet på under 7 timmar och kan du bara hitta ett sätt att bibehålla den kondition och uthålligt du har kommer det gå som en dans. Ironman för motionärer är huvudsakligen en fråga om uthållighet i ganska lågt t

Jag har inte gjort en full IM så jag vet inte vad jag pratar om 🙂 Men jag ger mig in i diskussionen ändå. Det e väl det ett blåbärsforum är till för?! 🙂 Och jag har gjort sju tri-race senaste två somrarna varav i alla fall en va en halv-IM.

Ville kom

Ni har förstås rätt i det med simningen!
Gick en crawl-kurs i höstas men fick inte till det riktigt, och just nu känns det som att jag inte hinner med (ganska oeffektiv träning med resor och ombyte), lägger därför fokus på de grenar jag kan träna "hemma".