Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

@ MP
Simning är det svåraste jag gett mig in på. All annan träning känns lättare. Vid närmare 30 års ålder lärde jag mig backflip med snowboard och det var inte speciellt svårt.
Crawla är skitsvårt i början. Det tog mig närmare 5 månader att gå från 0 m

Nu känns det som att jag måste ge mig in i diskussionen. Nu har jag inte gjort min första Ironman än, men att det skulle vara samma ansträngning som ett Vasalopp har jag väldigt svårt att tro. Det beror självklart på hur duktig man är på längdskidåkning,

"Tänk på att ditt mål med simningen i din Ironman får vara att göra av med så lite energi som möjligt så att du inte sabbar resten av dagen bara för att du slitit ut dig på första 2 timmarna."

+1. Alla mina fem - för vad de nu är värda - skrivet jag unde

Körde Vasaloppet 2010 helt utan skidteknik på 11:30, detta är det värsta jag har gjort alla kategorier, ett halvt dygns brottningsmatch i spåret, Kalmar på 15:06 var jobbigt men ändå inte i klass med det Vasaloppet.

Om jag skulle köra Vasaloppet idag, nä

@Kalle Eriksson,

Jag var den som sa att ett Vasalopp kan upplevas lika jobbigt eller jobbigare än en IM. Man kan naturligtvis inte debattera något sådant eftersom upplevelsen är individuell. Men för att förklara från min utgångspunkt så har jag en högre

Dom flesta gör nog VL på betydligt kortare tid än IM!

Är inte Max tid på Vasa 12:30?

Jag känner många som skulle gärna klara en IM på den tid

Jag lever gärna i illusionen att det inte kommer bli jobbigare än årets vasalopp 😉
Även om jag är inställd på att löpningen kommer innebära mer snärta, trötthet och självhat än nåt annat tidigare!

Sen kan jag själv uppleva att jag mår mycket sämre efter

Ryan, jo det var ju det jag menade. Vasaloppet gör de flesta under 10 timmar medan det är en drömgräns för många motionärer i Kalmar!

Kortlista
1. Ryan "Rykno" Provencher 1059 min
2. David Nyquist 941 min
3. Rolle L 934 min
4. Inge Holmquist 831 min
5. fredrik håkansson 783 min
6. Kajsa P 778 min
7. Christer Hagberg 758 min
8. Emelie Johansson 757 min
9. Christer Dahlström 756