Quote from Funbeat user on 1 March 2014, 12:29De kanske trodde man vill har lite mer luft och förlängd den mjuka delen
De kanske trodde man vill har lite mer luft och förlängd den mjuka delen
Quote from Funbeat user on 1 March 2014, 14:07Val av skor är givetvis väldigt individuellt men för egen del som nöter mycket asfalt och har behov av pronationsstöd springer jag långpassen i Asics Kayano och intervallpass/korta distans/löpband med Asics GT-2100. Kayanon är skonsam mot kroppen/knäna oc
Val av skor är givetvis väldigt individuellt men för egen del som nöter mycket asfalt och har behov av pronationsstöd springer jag långpassen i Asics Kayano och intervallpass/korta distans/löpband med Asics GT-2100. Kayanon är skonsam mot kroppen/knäna oc
Quote from Funbeat user on 1 March 2014, 20:02@Patrik D: låter som om det borde passa med Kinwara om du nu är Saucony-kille. Är väl 4 mm drop men tillräcklig dämpning.
@Ryan: 18-20 mil är inga problem, som föregående talare så brukar nya skor av modell man gillar aldrig vara problem för mig, men just
@Patrik D: låter som om det borde passa med Kinwara om du nu är Saucony-kille. Är väl 4 mm drop men tillräcklig dämpning.
@Ryan: 18-20 mil är inga problem, som föregående talare så brukar nya skor av modell man gillar aldrig vara problem för mig, men just
Quote from Funbeat user on 2 March 2014, 18:48Kan bara instämma i: kör i ett par skor du känner dig trygg i. Att mippla med nytt för nära en mara e ingen höjdare.
Skillnaden på en vanlig mara och en IM-mara är ju dessutom att du obönhörligen kommer att hålla ett lägre tempo=det blir inte riktigt lik
Kan bara instämma i: kör i ett par skor du känner dig trygg i. Att mippla med nytt för nära en mara e ingen höjdare.
Skillnaden på en vanlig mara och en IM-mara är ju dessutom att du obönhörligen kommer att hålla ett lägre tempo=det blir inte riktigt lik
Quote from Funbeat user on 2 March 2014, 21:53Kortlistan
1. Kajsa P 1012 min
2. Ryan "Rykno" Provencher 1005 min
3. Sara Molin 858 min
4. Patric Broman 855 min
5. Inge Holmquist 813 min
6. Hannu Körkkö 778 min
7. peppe månsken 755 min
8. Fredrik Wigerslott 728 min
9. Anders Lindgren 726 min
Kortlistan
1. Kajsa P 1012 min
2. Ryan "Rykno" Provencher 1005 min
3. Sara Molin 858 min
4. Patric Broman 855 min
5. Inge Holmquist 813 min
6. Hannu Körkkö 778 min
7. peppe månsken 755 min
8. Fredrik Wigerslott 728 min
9. Anders Lindgren 726 min
Quote from Funbeat user on 6 March 2014, 16:10Jag har sprungit mina senaste 300 mil inklusive tre maror i ett par Nike Free 3.0 utan skosnören. Gillar du dem så gör detsamma, gör du det inte så spring i något annat. Tvärsäkra yttranden om vad för skor som lämpar sig eller inte lämpar sig för en Ironm
Jag har sprungit mina senaste 300 mil inklusive tre maror i ett par Nike Free 3.0 utan skosnören. Gillar du dem så gör detsamma, gör du det inte så spring i något annat. Tvärsäkra yttranden om vad för skor som lämpar sig eller inte lämpar sig för en Ironm
Quote from Funbeat user on 9 March 2014, 22:10Kortlistan
1. Kajsa P 1084 min
2. Ryan "Rykno" Provencher 1014 min
3. Mikael Rydström 896 min
4. Christer Hagberg 875 min
5. peppe månsken 873 min
6. Carl Friberg 861 min
7. Inge Holmquist 857 min
8. Hannu Körkkö 839 min
9. Oskar O 814 min
10. E
Kortlistan
1. Kajsa P 1084 min
2. Ryan "Rykno" Provencher 1014 min
3. Mikael Rydström 896 min
4. Christer Hagberg 875 min
5. peppe månsken 873 min
6. Carl Friberg 861 min
7. Inge Holmquist 857 min
8. Hannu Körkkö 839 min
9. Oskar O 814 min
10. E
Quote from Funbeat user on 10 March 2014, 11:18Hur planerar ni er träning/ gör ert träningsschema?
1- Köper träningsschema av coach?
2- Gör eget helt från grunden?
3- Inspiration från böcker/ hemsidor?
4- Kör på känslan resp. dag - oplanerat.Själv använder jag mig av 2:an, med vissa inslag från 3:a
Hur planerar ni er träning/ gör ert träningsschema?
1- Köper träningsschema av coach?
2- Gör eget helt från grunden?
3- Inspiration från böcker/ hemsidor?
4- Kör på känslan resp. dag - oplanerat.
Själv använder jag mig av 2:an, med vissa inslag från 3:a
Quote from Funbeat user on 10 March 2014, 15:51Jag rekommenderar Saucony Kinvara. Det är en relativt lätt sko för att vara så pass väldämpad. Jag har sprungit minst tre asfaltsmaror i dom.
Jag rekommenderar Saucony Kinvara. Det är en relativt lätt sko för att vara så pass väldämpad. Jag har sprungit minst tre asfaltsmaror i dom.
Quote from Funbeat user on 10 March 2014, 16:01Ang. träningsschema så kör jag ganska mycket på känsla... försöker ha ett fokusområde i taget. I höstas var det simning, sen cykel och nu ska jag börja fokusera på löpningen inför ett par längre lopp i maj. Inbillar mig att det är enklare att träna inför
Ang. träningsschema så kör jag ganska mycket på känsla... försöker ha ett fokusområde i taget. I höstas var det simning, sen cykel och nu ska jag börja fokusera på löpningen inför ett par längre lopp i maj. Inbillar mig att det är enklare att träna inför