Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Den bästa citronen jag tryckt i mig serverades i Kalmar 🙂

När man har varit igång 6h eller mer så behöver man ofta lite nya, fräscha smaker.
Det mesta som inte smakar sött brukar funka bra.

Tack för tips Ryan! Ja jag borde ha mer consistency i simningen. Bristen på det (och att jag kanske vilat lite för lite) är helt klart problem.
Det finns alldeles för få simhallar här i Wien där jag bor samt väldigt ont om OW-möjligheter. Man kastar sig

Kortlista
1. Mikael Rydström 1610 min
2. Tommy Schröder Andersen 1295 min
3. peppe månsken 1211 min
4. Sara Molin 1204 min
5. Henrik Ahlin 1186 min
6. Hannu Körkkö 1046 min
7. Kalle Ericsson 1041 min
8. Oskar O 997 min
9. Christer Hagberg 972 min

Träningsläger på Mallorca kan jag bara rekommendera. Långa och sköna cykelpass i perfekt väder och på bra vägar! Då är det lätt att öka träningsmängden.

Kortvecka
1. Ryan "Rykno" Provencher 1540 min
2. David Nyquist 1478 min
3. Inge Holmquist 1375 min
4. Katrin Andreasson 1329 min
5. Kajsa P 1158 min
6. fredrik håkansson 1086 min
7. Sara Molin 1040 min
8. Tommy Schröder Andersen 1018 min
9. pepp

@Ryan,

Min ändringar från 2013 är framför allt att testa energin som arrangören delar ut. Jag fick lite problem med magen under löpningen i fjol. Jag vet inte om det var Power Bars produkter, men jag tänkte använda de mer under träningen för att åtminsto

Tack!

Jag fick lite information om just sim start. I USA IM tävlingar har de testat något som heter Swim Smart. Då bli det en 10min lucka där de som vill starta kl 07:00. Sedan de som vill har det lite lugnare har 10min på sig att gå ut för simstart. Din

Stämmer Ryan, har inget minne av några backar däremot en hemsk vind.

Kommer köra samma energi upplägg som förra året och det funkade kanon för mej:
Cykel: 1 gel + 6 bitar power bar shots + 1 envervit gt tablett, 0,5-0,75 l sport dryck per timme
Löpning:

Tack. Bra förslag tycker jag.

Tog du något extra i början av cykling? Jag tror jag gå utan mat/drick redan vid 06:30. Så det bli ca 90min innan jag kan ta något.