Quote from Funbeat user on 8 May 2014, 22:27Tog en bar i T1 sen blev det något mer(icke planerat) ätande i början av cyklingen
Tog en bar i T1 sen blev det något mer(icke planerat) ätande i början av cyklingen
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 08:40Tack för det!
Jag har startat min Race Plan. Kommer att lägga ut den här på funbeat snart för kommentar/tips/feedback. Jag har VR, Vansbro HIM och Jönköping HIM där jag kommer att testa min energi intagnings plan. Fungera det för 30mil i ca 35 snitt,
Tack för det!
Jag har startat min Race Plan. Kommer att lägga ut den här på funbeat snart för kommentar/tips/feedback. Jag har VR, Vansbro HIM och Jönköping HIM där jag kommer att testa min energi intagnings plan. Fungera det för 30mil i ca 35 snitt,
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 09:08Nu är det klart att Kalmar ändrar simbanan till envarvsbana och våg start. Bra för säkerheten men lite trist för tävlingen med våg start kan jag tycka..
Nu är det klart att Kalmar ändrar simbanan till envarvsbana och våg start. Bra för säkerheten men lite trist för tävlingen med våg start kan jag tycka..
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 09:12Ryan, kan rekommendera två delad dräkt på de långa distanserna. Förenklar toa besöken;).
Ryan, kan rekommendera två delad dräkt på de långa distanserna. Förenklar toa besöken;).
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 09:13Mattias - var kan man läsa om detta? Jag hatar simningen och är väldigt intresserad av hur banan kommer att se ut. Hittade inte på hemsidan?
Mattias - var kan man läsa om detta? Jag hatar simningen och är väldigt intresserad av hur banan kommer att se ut. Hittade inte på hemsidan?
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 09:23Katrin - En artikel i dagens lokaltidning Barometern. Det blir som sagt envarvsbana och vågstart men även en ny startplats med längre avstånd till första bojen för att undvika trängsel. Dock är inte sträckningen klar i detalj därav kan jag tänka mig att d
Katrin - En artikel i dagens lokaltidning Barometern. Det blir som sagt envarvsbana och vågstart men även en ny startplats med längre avstånd till första bojen för att undvika trängsel. Dock är inte sträckningen klar i detalj därav kan jag tänka mig att d
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 09:25Håller med angående dräkten. Känner man sig osäker rekommenderar jag tvådelat till långdistans. De flesta känner sig nog lite bekvämare med tvådelat och det underlättar som sagt om man får akuta behov.
Jag körde tvådelat mina första 8-9 Ironman, men sen
Håller med angående dräkten. Känner man sig osäker rekommenderar jag tvådelat till långdistans. De flesta känner sig nog lite bekvämare med tvådelat och det underlättar som sagt om man får akuta behov.
Jag körde tvådelat mina första 8-9 Ironman, men sen
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 09:39Är det vågstart eller Swim Smart? (http://www.ironman.com/triathlon-news/articles/2013/05/swimsmart-initiative.aspx)
en lite skillnad, man en bra ändring tycker jag.
Swim Smart påminna mig om Vansbro nya start för grupp 3+
elit start 6:55, sedan kl 07
Är det vågstart eller Swim Smart? (http://www.ironman.com/triathlon-news/articles/2013/05/swimsmart-initiative.aspx)
en lite skillnad, man en bra ändring tycker jag.
Swim Smart påminna mig om Vansbro nya start för grupp 3+
elit start 6:55, sedan kl 07
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 12:28Bra där Ryan. Imponerande upplägg med VR plus två HIM. Men jag hör oxå till dem som tror på att tävla sig i form. Att känna på lite nerv samt träna transitions är grymt bra för oss som inte har så mkt vana av tri.
Jag kör en HIM 17/5 (Vienna City Tri) och
Bra där Ryan. Imponerande upplägg med VR plus två HIM. Men jag hör oxå till dem som tror på att tävla sig i form. Att känna på lite nerv samt träna transitions är grymt bra för oss som inte har så mkt vana av tri.
Jag kör en HIM 17/5 (Vienna City Tri) och
Quote from Funbeat user on 9 May 2014, 12:36tack Mattias! Då avvaktar jag lite! Jag vill helst bara simma i kanalen med så lite vågor som möjligt:-)
tack Mattias! Då avvaktar jag lite! Jag vill helst bara simma i kanalen med så lite vågor som möjligt:-)