Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Och jag vill bara förtydliga att jag är inte på något sätt är emot mycket träning. 🙂 Jag tyckte mest det var intressant med just volymen över tid, för man förleds lätt att tro att den som är snabbast alltid är den som lägger mest träningstid och så behö

Jag gjorde Kalmar när det fortfarande hette Järnmannen och var med i den ursprungliga blåbärstråden.

Har följt den senaste diskussionen om träningstid per vecka med stort intresse och jag kan bara säga att ni som siktar på tider kring 12-14h, ni klarar e

"Jodå. Man klarar sig ganska bra med i snitt 10h träning/vecka. Jag brukar iofs hamna kring 11h, men det varierar lite från år till år, beroende på vad jag har för fokus."

Sade Sten Orsvärn. Ironman All World Athlete M50-54 2013. Det måste vara en av de

+1

Det finns syntetiska gips som tål vatten, Stefan. Sunkigt blir det nog ändå under men de mjuknar inte av svett i alla fall..

Mycket rutin i blåbärstråden.
Appropå det här med tränings mängd jag har fått för mig att om man ska bli bra på Ironmandistans så är det som med fågelskådning man ska helst vara skild. 😉
För er som är födda på 90 talet så är jag ironisk.

Appropå träningsmängd och resultat på IM så har vi ju fint underlag genom listorna här i tråden. Sedan är det ju, som nämnts ovan, en massa andra faktorer som spelar in.
Kanske göra en jämförelse med allas resultat efter Kalmar?
Härligt att läsa om allas

Hej!
Livlig diskussion om timmarna 🙂
Själv hittar jag 8,3h/veckan, hittills. Denna vecka illa, för magsjukan från helvetet slog ut mig o min familj.
Min träningstid om ca 420h kommer inte riktigt spegla min Kalmarprestation, för jag är där för att hämta

@Lars B, Det gjordes en sådan jämförelse i blåbärstråden 2011:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=818379&PageNumber=17

Hoppas alla hade det lika solig och värmt som vi hade i Växjö. Löpning i shorts och 3 timmar i en solstol 😉

Kortlista
1. Ryan "Rykno" Provencher 1137 min
2. peppe månsken 1103 min
3. Magnus Axelsson 1047 min
4. Håkan T 1021 min
5. Johan Bergman 101