Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Ja jag lägger inte så mkt vikt vid annat än fart och sträcka. Har ju bara en växel vad gäller simning så jag e ganska säker på att det e samma antal tag per hundra meter även i öppet vatten, dvs ca 55/100 meter. Men jag kommer sannerligen inga 1,3 meter/t

Tack för inläggen om antal simtag, då har jag lite mer koll på var alla ligger 🙂

Ska försöka lugna mig lite då, och kanske lägga till lite mer kraft istället. Får se hur det känns.

Jag har bara kört ett OW-pass i år. Enligt min Garmin hade jag då 32 i kadens vilket alltså borde innebära 64 simtag/minut. Räknar man lite på sträcka och tid så får man 0,92 m / simtag. Skulle sitta fint med 1,3 m / simtag, jäklar vad snabb man skulle bl

Slänger in en Kalmar-relaterad men kanske lite off-topic fråga här, eftersom ni vet vad jag pratar om 🙂

Har kört mina två "förberedande" triathlon-tävlingar nu och konstaterat (som jag misstänkte) att löpningen är min absolut starkaste gren, följt av c

Var lite nyfiken på om ngn hört ngt mer om det som sägs av runtri.com nedan. De är ju härligt nördiga i alla analyser de gör 🙂 De menar alltså att cyklingen i Kalmar är "to good to be true"... Ngn som vet om den helt enkelt var/är för kort...? Eller om d

2012 var banan i Kalmar för kort ja. Har för mig det var ca 3km för kort. Dock året efter 2013, när banan var ändrad, var den ca 2km för lång.

2012 var också otroligt bra vindförhållande för Öland, nästan ingen vind alls (2-3m/s), vilket inte händer där

Ja det verkar snarare va draftingen som är "problemet" än för korta banor när det blir riktigt snabba tider. Vilket ju inte är så konstigt heller när det e så platt som Kalmar e. Va ska man göra liksom när alla e ungefär lika starka och det inte blir ngn

Hur du får det till att det är endast draftingen som är den enda anledningen till att det blir snabba tider förstår jag inte. Skillnad på 5km och skillnad i vind spelar väl roll (som i fallen 2012-2013 i Kalmar)? Och antal höjdmeter på olika banor.

Hur

Ja dom har faktiskt gjort om IM Austria-banan till i år... Så den va nog lite kort. Sägs att man bör räkna med ca 5-6 minunter längre cykel i år.
För mig e det ju min första IM så det spelar ju inte större roll. Jag hoppas mest ha kul och komma i mål 🙂

Kul blogg btw @Karin!
Och gryyyyym cykel!! 🙂