Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2014
You need to log in to create posts and topics.

Har för mig att jag har sett en lista på träningsmängd kontra slut tid på Ironman förra året är det möjligt att plocka fram en liknade lista i år. Ryan eller någon annan som vet?

Fyll i här Christian:

https://docs.google.com/forms/d/19dQ_uMGvcZk8EgElP7yUvtLTBW36gLzI-pV43QabT2E/viewform

Visst är det lite intressant, men också väldigt osäkert. 🙂 Det beror ju liksom på träningsbakgrund och mycket annat... Om man sprang marathon p

siste jag hörde hade Henrik 30 namn, men ni har köpenhamn gått så det kanske kommer flera som fyl i hans undersökning.

men som sara skriver, det är med en nyp salt man ska läsa de.

jag tränade ca 25% av min träningsminuter i vatten, men jag skulle har k

Jag simmade < 10% av träningstiden under året före Kalmar (ca 27 timmar av 300). Simmade inte över huvud taget fram till slutet av mars. Ungefär hälften av simningen har jag kört OW (det mesta i juni-juli). Simmade på 63 minuter. Använde i princip bara ar

Sara - nu har jag fyllt i formuläret men hur ser man resultatet?

Verkar som jag fick ihop 530h(!) tiden går fort när man har roligt...

Det är Henrik Ahlin som ska göra en sammanställning. som jag skriv lite längre upp, han hade bara 30 svar siste vi pratade. skulle tror han göra något under vecka då Köpenhamn är nu färdig och där är inte många IM tävling kvar.

Fråga om vilopuls:

Gjorde IM i Kalmar för 1,5 vecka sen på knappt 12 h, alltså en hyfsat måttlig tid. Har absolut inte fuskat med långpass m.m. men har ända sen tävlingen haft runt 10 bpm uppmätt förhöjd puls. Det är så pass att det känns att hjärtat slå

Du är väl lite sliten - inte jättekonstigt.

Mäter inte puls själv så kan inte jämföra med mig själv. Däremot åkte jag på en förkylning.

Överträningssymptom - ett sätt att konstatera överträning, eller annan påfrestning på kroppen typ sjukdom, är förhöjd vilopuls. Men det visste du nog redan. Mäter inte puls heller just nu men nog har jag känt mig sliten de senaste 10 dagarna.

Jo, det är naturligtvis en stor ansträngning som ligger bakom och kanske inte jätteförvånande. Undrar ändå om det är fler som har liknande symptom. Det dunkar alltså på dygnet runt så att jag reagerar på det och blir riktigt störd. Brukar varken lägga mär