Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

Någon som vet hur vattentemperaturen är i Kalmar??
Kan det finnas risk att simningen blir avkortad om det inte blir varmare väder de tre veckorna som är kvar till start??

ingen risk att det inte bli full simning pga vatten temp

Låter bra!!
Tre veckor kvar nu, tränar nog på ganska mycket även under nästa vecka och trappar sedan ner på träningen under de sista 14 dagarna..
Hur lägger ni upp de sista veckorna??

Precis som dig Henrik, funkade väldigt bra även förra året så kör samma upplägg i år. Sista genrepet på lördag med 4 km sim, 13 mil cykel och 21 km löp, sedan hyfsad volym ytterligare en vecka för att sedan ta det rätt lugnt med några korta pass sista 2 v

Full fart för min del denna vecka ut. Lite vila och sedan förberedelse i form av en massa brickpass, "miniraces"(enligt min träningsguru Joe Friel). Får önska alla lycka till och hoppas att alla håller sig friska och skadefria.

Sista tuffa veckan nu. Har varit dubbla pass i början av veckan, fick ett härligt pers på träningstävling i Umeå igår. På lördag springer jag 12 km lokal tävling. Söndag sista lång- långa långpass med cykel och löpning efter. Sedan blir det Malmö Olympisk

Hej allihopa!

Ett nytillkommet blåbär här! Får väl presentera mig som sig bör. Gammal fotbollsspelare och pingisspelare som sprungit två maror (Berlin -09 och Stockholm -12) och ett gäng halvmaror. Slutade springa inför maran -13 pga hälseneproblem som v

Topplistan v 30

Långa listan
1. Micke Ajax 3752 min
2. Marie-Louise Jakobsson 3520 min
3. Peter Ljungberg 3419 min
4. Christian Löfstrand 3413 min
5. Mikael Fransson 3269 min
6. Joakim Andersson 3191 min
7. Viktor Johansson 3055 min
8. Peter Håkans

Har gått rakt i överträningsfällan med för mycket på för kort tid. Det hela resulterade i en krampande höft som kommer vid löpning (även vid sista cykellångpasset). Med 3 veckor kvar så försöker nu jag bibehålla formen med kortare, intensivare blandpass (

Hej Micke,
Ta det lugnt, vila mycket. Du har ju tränat så bra hela året. Det är ju nu vi trappar ner träningen och det är bara frågan om att lätt underhåll och för att hålla abstinensen på plats. Massage kanske och bra mat och sömn.
Sköt om dej, ingen pan