Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2015
You need to log in to create posts and topics.

Det ser rätt mörkt ut. Om du inte joggar i våtdräkten bort till träffpunkt Öland och sedan sprintar från KalmarC till starten. Jag skulle föreslå butylslangar i så fall, då kan du pumpa på fredag kväll.

JohanC

http://www.klt.se/Planera-din-resa/Tidtabel

Då var det dags då. Ett år av träning så är det äntligen dags.

Min raceplan samt tränings år ser ut så här
Simingen helt klart min sämsta gren.Skall göra allt för att orka crawla hela sträckan.Annars klipper jag ner den i 700-900m med kort vila på 15

Hur brukar vätskestationerna fungera under i första hand cyklingen men är även intresserad av löpningen.

Behöver man stanna för att plocka på sig energigel/ bars, vatten, sportdryck? Eller står dem utsällda med lite mellanrum så man kan rulla förbi och p

Ordning på längning säger de på Pre-race men depå är ca 150-200m lång

Du kasta gamla flaskor innan, sakta ner lite håll ut handen och ropa ut om du vill har vatten eller sport drick.

Gels och banan ta du på samma sätt.

Såg i "athletes guide" att det inte serveras gel på cyklingen. Genast blev det lättare att välja. =)
Tack för svar

Stämmer bars på cykling en 1/2 eller 1/3 av en bar

Hur gick det för alla?

Själv kom jag in på 14.11.26.

Simningen var det värsta jag varit med om.. 30 minuter sämre än på träning. Simmade fel hela tiden och det kändes som man slogs mot vågorna.

Cyklingen var rätt okej även om det kändes som man stod he

Jag kan inte annat än vara helnöjd: 9:56:31, 4:a i M50 och en plats till Kona.
Simningen var spännande minst sagt, cyklingen flöt på riktigt bra även om det var segt på Ölands östra sida. Löpningen enligt plan, fast det blev gång i vätskekontrollerna sist

Topplistan v 33

Långa listan
1. Joakim Andersson 3652 min
2. Patrik Floren 3346 min
3. Christian Löfstrand 3342 min
4. Micke Ajax 3206 min
5. Peter Ljungberg 3073 min
6. Björn Wimnell 2945 min
7. Peter Telemo 2649 min
8. Ronnie B 2609 min
9. Gerhard Kar

Stort grattis Peter, du är verkligen en förebild, imponerande att kvala in till Kona. Tack för att du tagit tag i den här gruppen under året.

Fantastiskt kul lopp, Kalmar- och Ölandsborna var ju helt makalösa, snacka om pepp.
Mina tidsmål med sub-what e