Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonJärnmannen Kalmar
You need to log in to create posts and topics.

Ok, ja då blir det nog cykelbyxor ja! Men finns det möjlighet att byta o så? Tält?
Hörde nåt om att vissa sätter cykelbyxorna utanpå trishortsen, men det har jag ju aldrig, så det kanske bara blir konstigt? Har alltid cykelbyxor på längre pass, bara tris

Jag brukar alltid cykla i löpartights, men kommer nog köra mina nya trishorts. Dock har jag bara provat dem en gång på en kortare cykel/löprunda så jag kommer ha back-up vid växlingsplatsen. Eller så cyklar jag i mina vanliga löpartights, kan inte bestämm

På Kalmar Triathlon så finns det tält för ombyte.

Första gången simmade och cyklade jag i cykelbrallor och bytte om till löparshorts sedan. Det tog jättelång tid. Förra gången körde jag i samma kläder hela tiden, men lyxade till det med cykelhandskar. Vilket var bra för cyklingen blev kall. Funderar på a

Jag funderar också på sockor eller inte på cyklingen. Får domningar i fötterna oavsett vad jag kör.

Sen funderar jag på mat i magen. Äter ni nåt eller är det bara gel och dryck som gäller? Hört att det finns bananer.

Jag kör cyklingen med strumpor: vill ändå ha dem på löpningen... Kostmässigt brukar jag klara mig på gel, sportdryck och vatten.

Ja, man har ju kört några testironman innan 😉

Jag fick just lära mig av en dansk triathloncoach att man inte kan ha strumpor på cyklingen för det blir så okul när man kissar. Det rinner längs benen och sen in i skorna och ja... då vill man inte ha strumpor, försäkrade han.

Har lite svårt för bars, men kan nog klämma nån banan och kanske en bulle. DEt är nog tidiga cyklingen som gäller för min del om jag ska få i mig nåt matigt.

Men Anders, är det inte lite väl elit o pinka på cykeln? Vad gör en minut att stanna och slippa kissiga strumpor om man inte är med och tävlar om pallplatsen?

Angående mat så funkar det att äta och springa. Igår (eller var det i förrgår) åt jag en cheese