Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Låter som om mina Brooks Cascadia 6 med Ballistic Rock Shield kommer att passa perfekt!

Jag kom ifatt Robert "Barfota" vid Väddö kanal förra året. Stigen där är belagd med betongkross och om det tyckte han inte.

I år när vi springer mot Norrtälje så blir det ju mer asfalt på slutet. Värt att tänka på för de som springer tunnsulat. Men är m

Lars, ballistic rock shield låter ju överdrivet eftersom ballistik ju är läran om projektilers flygbana. Kanske du menar att du kommer att vara snabb som en projektil för stenarna på marken lär inte förflytta sig med så stor hastighet av sig själva?

Angå

Ni som ska springa: vilken tid räknar ni med att komma till Stora torget?
Tänkte jag skulle bidra med lite jubel och glada tillrop där och det är ju alltid bra att planera logistiken (så att middag, kaffe, drink osv intages vi lämliga tidpunkter, pengarna

Lena, du bör nog planera för en ca 5 timmar lång drinksession om du ska se både första och sista löparen gå i mål.

Nu har du väl aldrig sett mig med en drink, Mikael, men däremot har du sett mig hålla ut, och betydligt fler timmar än 5 😀

Fem timmar är så mycket längre jag tror att det kommer att för mig att springa loppet efter kollaps på träning för en vecka sedan.

Det är svårt att tippa hur fort det går att springa ett traillopp innan man sprungit det, men det är ju alltid kul att gissa. 🙂

Segertiden bör bli väsentligt bättre än 5.55. På Stockholm marathon blir inte segertiden bättre om antalet löpare ökar efter

Sedan spelar vädret rätt stor roll.....förra året var avsevärt bättre än året innan.

Jag tippar på en segrartid 5.15 - 5.30. Förra årets tid 5.55 innehöll en felspringning på ca. 2,5km - 3km och så var det gemensam löpning första halvmilen.
Jag uppskattar att jag om jag sprungit rätt väg hamnat på ca. 5.40. Löpningen går också att förbät