Quote from Therese Linner on 27 November 2007, 14:37Tackar Börje! Jag brukar köra i trappan ner till gymet efter passet, men skall nog ta och testa i maskin under det rena styrkepasset.
Tackar Börje! Jag brukar köra i trappan ner till gymet efter passet, men skall nog ta och testa i maskin under det rena styrkepasset.
Quote from Fredrik Närenfors on 27 November 2007, 20:5114 kg hit eller dit lär inte göra nån marakant skillnad. På gymmet handlar det om 100-200 kg beroende på hur maskinen är utformad.
14 kg hit eller dit lär inte göra nån marakant skillnad. På gymmet handlar det om 100-200 kg beroende på hur maskinen är utformad.
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 21:18Jo men då blir det inte så många pressar och helst med båda vaderna samtidigt. Annars kroknar iaf jag.
Jo men då blir det inte så många pressar och helst med båda vaderna samtidigt. Annars kroknar iaf jag.
Quote from Fredrik Närenfors on 27 November 2007, 22:30Självklart. Men med 14 kg så lär du göra bra många fler reps än 15-20 och då spelar det inte så stor roll om du gör 50 eller 100. Samma träning ändå och du slipper bängla med vikterna.
Alltså det jag säger är att du får samma effekt ändå med bara kroppen
Självklart. Men med 14 kg så lär du göra bra många fler reps än 15-20 och då spelar det inte så stor roll om du gör 50 eller 100. Samma träning ändå och du slipper bängla med vikterna.
Alltså det jag säger är att du får samma effekt ändå med bara kroppen
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 22:51Det har du rätt i! Såg ett gyllene tillfälle till merutnyttjande. Men det skulle nog kräva dubbla bälten och ett luftpaket för att vara värt det och då är det inte alls så smidigt längre 🙂
Det har du rätt i! Såg ett gyllene tillfälle till merutnyttjande. Men det skulle nog kräva dubbla bälten och ett luftpaket för att vara värt det och då är det inte alls så smidigt längre 🙂
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 22:5414 kg gör visst skilnad i knäböj. 100-200 kg är muskelbyggar fasoner. bara för att triceps surae är en stark muskel betyder inte att man ska göra sitt bästa för att ha av den
14 kg gör visst skilnad i knäböj. 100-200 kg är muskelbyggar fasoner. bara för att triceps surae är en stark muskel betyder inte att man ska göra sitt bästa för att ha av den
Quote from Fredrik Närenfors on 27 November 2007, 22:56Vi snackar vadpress inte knäböj här tjejen 🙂
Vi snackar vadpress inte knäböj här tjejen 🙂
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 22:57och skilnaden i rörelsen är?
och skilnaden i rörelsen är?
Quote from Fredrik Närenfors on 27 November 2007, 23:03??? öhh...
Vet inte hur dina knäböjar ser ut men, ja jo en viss markant skillnad är det.Förresten är det inte det jag diskuterar. Jag är helt enig med dig om att 1-200 kg är styrkebyggarfasoner eller hur du nu uttryckte det. Just därför som 14 kg hit el
??? öhh...
Vet inte hur dina knäböjar ser ut men, ja jo en viss markant skillnad är det.
Förresten är det inte det jag diskuterar. Jag är helt enig med dig om att 1-200 kg är styrkebyggarfasoner eller hur du nu uttryckte det. Just därför som 14 kg hit el
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 23:09men thom håller väll inte på med bodybuilding? för det va väl han som skulle ha vikterna.
du sparar inte tid med megatunga vikter, mest drar man på sig skador.
men thom håller väll inte på med bodybuilding? för det va väl han som skulle ha vikterna.
du sparar inte tid med megatunga vikter, mest drar man på sig skador.