Quote from Urban Nilsson on 26 November 2007, 14:45Thom: Samma här!
Thom: Samma här!
Quote from Lars Mörrby on 26 November 2007, 20:36Fia-Lotta,
vadmuskeln belastas lite olika vid stående jämfört med sittande. Optimalt bör du köra både och.
Mitt dåliga samvete har fått mig att köra enbens tåhäv flera gånger under dagen - bland annat när jag rakade mig i morse (med maskin, inte hyvel..
Fia-Lotta,
vadmuskeln belastas lite olika vid stående jämfört med sittande. Optimalt bör du köra både och.
Mitt dåliga samvete har fått mig att köra enbens tåhäv flera gånger under dagen - bland annat när jag rakade mig i morse (med maskin, inte hyvel..
Quote from Funbeat user on 26 November 2007, 22:42Fia-Lotta, ta en extra koll om du tänkt köra stående vadpress och ha nåt linne på jobbet,så att ingen trott att du fått stryk.
Jag o gubben fick ofta för hemska blåmärken på axeln där kudden tog emot, när vi körde vadpress. Tyckte den sittande var jobbig
Fia-Lotta, ta en extra koll om du tänkt köra stående vadpress och ha nåt linne på jobbet,så att ingen trott att du fått stryk.
Jag o gubben fick ofta för hemska blåmärken på axeln där kudden tog emot, när vi körde vadpress. Tyckte den sittande var jobbig
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 07:16Kom just på att viktbältet som hör till dykutrustningen borde kunna komma till nytta när man kör tåhävningar. Då slipper det ligga alldeles ensamt och oanvänt i förrådet. Fjorton kilo borde väl vara lagom.
Kom just på att viktbältet som hör till dykutrustningen borde kunna komma till nytta när man kör tåhävningar. Då slipper det ligga alldeles ensamt och oanvänt i förrådet. Fjorton kilo borde väl vara lagom.
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 08:42Jag är med - behöver helt klart lite mer styrka i vaderna. Fast det ser nog inte så ut när jag försöker dra upp dragkedjorna i mina höga stövlar, lite orättvist tycker jag. Värsta fotbollsvaderna, men inte tusan räcker de till ett helt löppass på framfött
Jag är med - behöver helt klart lite mer styrka i vaderna. Fast det ser nog inte så ut när jag försöker dra upp dragkedjorna i mina höga stövlar, lite orättvist tycker jag. Värsta fotbollsvaderna, men inte tusan räcker de till ett helt löppass på framfött
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 08:43Thom - Det har du rätt i! Varför har man inte tänkt på det tidigare? Smidigt som sjutton för lite smygträning.
Thom - Det har du rätt i! Varför har man inte tänkt på det tidigare? Smidigt som sjutton för lite smygträning.
Quote from Karolina Bergsten on 27 November 2007, 10:39oxå med! Ska planera in vadträning i vardagen!
oxå med! Ska planera in vadträning i vardagen!
Quote from Funbeat user on 27 November 2007, 10:55Jag är generellt skeptisk till att köra med vikter så då det även skapar extra belastning. Jag tror på fler reps än att köra med tyngder.
Det är samma sak som att springa med tyngder, det stärker musklerna men ökar även belastningen.
Jag är generellt skeptisk till att köra med vikter så då det även skapar extra belastning. Jag tror på fler reps än att köra med tyngder.
Det är samma sak som att springa med tyngder, det stärker musklerna men ökar även belastningen.
Quote from Therese Linner on 27 November 2007, 13:02En fråga från en lekman som börjat fundera mer på tåhävningar... Jag gör tåhävningar på två sätt efter jag sprungit. Första vändan så gör jag snabbt upp och hälften så fort ner och andra vändan gör jag tvärt om. Heter det olika saker när man är snabb upp
En fråga från en lekman som börjat fundera mer på tåhävningar... Jag gör tåhävningar på två sätt efter jag sprungit. Första vändan så gör jag snabbt upp och hälften så fort ner och andra vändan gör jag tvärt om. Heter det olika saker när man är snabb upp
Quote from Lars Mörrby on 27 November 2007, 14:33Annika,
du bör nog köra långsammare ner, eftersom du är starkare i den negativa rörelsen. Kör kontrollerat upp. När du inte orkar längre kan du fuska lite på uppvägen, bara du håller emot ordentligt ner.
Om du kör i maskin så du har belastning, så kör d
Annika,
du bör nog köra långsammare ner, eftersom du är starkare i den negativa rörelsen. Kör kontrollerat upp. När du inte orkar längre kan du fuska lite på uppvägen, bara du håller emot ordentligt ner.
Om du kör i maskin så du har belastning, så kör d