Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag är så dj*vla usel
You need to log in to create posts and topics.

Fine, det är ditt beslut.

Jag har en gång roat mig med att räkna ut hur många gånger jag lyfter foten under ett löppass på 1 mil - 8000 gånger. Hur ska man kunna träna vader med bara kroppsvikten så att mängden träning spelar någon roll i sammanhanget??? Måste man inte brassa på

Fy fanken vilken grym träningsvärk i vaderna. Det här bör nog bli en vana.

Fia: Pröva med 1000 tåhävningar på trappsteg och lämna rapport om du tror att det ger mer träning av vaderna jämfört med 1 mil löpning.

Andreas - Jo, du har rätt, vikt är bra om man vill bygga större muskler, men jag satsar allmänt på mer uthållighet och arbetsstyrka ön muskelmassa... Hellre 3:30 h på maraton än 12 s på hundra meter!

Enligt mig är vader svåra att träna. Därför skall man ge på dem vad de tål. Maximal träning! Kan man få en jäkla träningsvärk i dem så är det bra oavsett sport. Men det är bara i min inskrängta värld!.

David: Återkommer när jag är klar! 🙂

Skoja bara - jag ger mej! 😉

Ett löpsteg är ju mycket lättare för vaden än en tåhävning. Om jag kommer upp i 4x50 per vad anser jag att en slags grund för en mer framfotsbetonad löpstil är gjord. Därefter återgår jag nog till att enbart ägna mig åt min ursprungliga passion: löpning.

Hänger på detta med tåhävning.
Blir 2 nya saker att göra: tåhäv och tandborstning, kanon!!

Nu har jag varit på gymmet och bla kört vadträning! 🙂

Testade både "sittande vadmaskinen" och "stång på axlar - ståendes på stepbräda i smithmaskinen". Tyckte sittande vadmaskinen brände mer i just vaderna, men smithmaskinen var skönare. I smithmaskine