Quote from Lars Mörrby on 25 November 2007, 14:34Vadmaskiner - - tänk på att lägga på rejält med vikt, annars gör det ingen nytta. Vaderna tål mycket mera stryk än tex armmusklerna. Som vanligt skall man börja lugnt och öka, men var inte förvånade om ni måste sätta på 4-6 stycken 20kg plattor på de där
Vadmaskiner - - tänk på att lägga på rejält med vikt, annars gör det ingen nytta. Vaderna tål mycket mera stryk än tex armmusklerna. Som vanligt skall man börja lugnt och öka, men var inte förvånade om ni måste sätta på 4-6 stycken 20kg plattor på de där
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 16:23Ojdå, så mycket! Jag kör benpress med 100 kg - orkar man lika mycket i vadpressen???
Ojdå, så mycket! Jag kör benpress med 100 kg - orkar man lika mycket i vadpressen???
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 16:39Jag kör typ 110kg i benpress och sen ungefär 70kg i vadpress. Det är rätt tungt tycker jag men jag tycker fortfarande inte att jag blir lika trött i dem som om jag bara står och gör typ 30-40 tåhävningar =)
Jag kör typ 110kg i benpress och sen ungefär 70kg i vadpress. Det är rätt tungt tycker jag men jag tycker fortfarande inte att jag blir lika trött i dem som om jag bara står och gör typ 30-40 tåhävningar =)
Quote from Catharina Brattlin on 25 November 2007, 16:50Karl, när man gör stående tåhävningar (utan annan belastning) är det ju ens egen kroppsvikt man "häver upp". Följdaktiligen borde man väl lassa på samma mängd kilon på vadpressmaskinen, som ju görs sittande. Eller resonerar jag helt fel?
När jag kör vad
Karl, när man gör stående tåhävningar (utan annan belastning) är det ju ens egen kroppsvikt man "häver upp". Följdaktiligen borde man väl lassa på samma mängd kilon på vadpressmaskinen, som ju görs sittande. Eller resonerar jag helt fel?
När jag kör vad
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 16:57Måste vara enklare att göra tåhävningar på ett trappsteg än att byta om o åka iväg till en maskin!
Måste vara enklare att göra tåhävningar på ett trappsteg än att byta om o åka iväg till en maskin!
Quote from Catharina Brattlin on 25 November 2007, 17:02David; förvisso, men jag har ännu inte lärt mig göra bänkpress eller latsdrag på ett trappsteg...kan tänka mig att axelövningar med ett trappsteg också kan vålla mig bekymmer...för att inte tala om roddövningar *ser mig själv sitta och dra i ett trappsteg
David; förvisso, men jag har ännu inte lärt mig göra bänkpress eller latsdrag på ett trappsteg...kan tänka mig att axelövningar med ett trappsteg också kan vålla mig bekymmer...för att inte tala om roddövningar *ser mig själv sitta och dra i ett trappsteg
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 17:30På den tiden när jag hann styrketräna brukade jag köra benen i "cikelrummet", en lampa höll takten 45 s arbete, 15 s vila/byte osv...
Då körde jag tåhäv i en sån maskin där man lägger vikten på axlarna och trots ungefär 25-30 reps behövde jag ta nästan h
På den tiden när jag hann styrketräna brukade jag köra benen i "cikelrummet", en lampa höll takten 45 s arbete, 15 s vila/byte osv...
Då körde jag tåhäv i en sån maskin där man lägger vikten på axlarna och trots ungefär 25-30 reps behövde jag ta nästan h
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 18:16Jag dödar mina vader hemma med en 35kilos hantel. Sen tåhäv på ett ben. Tjock bok eller annat som gör att man kan få ut hela rörelsen för muskeln.
Tycker det är en perfekt övning om man inte haft tid att ta sig till gymmet.
Ett par hantlar och lite vikt
Jag dödar mina vader hemma med en 35kilos hantel. Sen tåhäv på ett ben. Tjock bok eller annat som gör att man kan få ut hela rörelsen för muskeln.
Tycker det är en perfekt övning om man inte haft tid att ta sig till gymmet.
Ett par hantlar och lite vikt
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 18:20Inte jag Andreas! (H)
Däremot har jag ett jättehårt gummiband som jag provat att göra tåhävningar med. Slog det dubbelt och stod på det med framfoten samtidigt som jag höll i ändarna. Det blev också jättejobbigt!
Inte jag Andreas! (H)
Däremot har jag ett jättehårt gummiband som jag provat att göra tåhävningar med. Slog det dubbelt och stod på det med framfoten samtidigt som jag höll i ändarna. Det blev också jättejobbigt!
Quote from Funbeat user on 25 November 2007, 18:31Jag har också funderat på om inte dessa band kan ge effect. I vissa fall är jag övertygad att de kan göra det, men i andra blir jag tveksam. Tror dock att jag kunde lägga in ett par bicepspass med dessa. Jädrar att det drar på slutet!!!
Jag har också funderat på om inte dessa band kan ge effect. I vissa fall är jag övertygad att de kan göra det, men i andra blir jag tveksam. Tror dock att jag kunde lägga in ett par bicepspass med dessa. Jädrar att det drar på slutet!!!