Quote from Catharina Brattlin on 7 December 2008, 21:35Nej, inte för att underlätta järnupptaget iaf. Men apelsinjuice och c-vitaminer är så bra för annat också, så det var ändå inte waste.
Kanske Ni fick järnrika grönsaker till också? DÄR hjälpte juicen till. Absolut.
Nej, inte för att underlätta järnupptaget iaf. Men apelsinjuice och c-vitaminer är så bra för annat också, så det var ändå inte waste.
Kanske Ni fick järnrika grönsaker till också? DÄR hjälpte juicen till. Absolut.
Quote from ellen olsson on 7 December 2008, 21:44Jag blev också sugen på leverbiff. Det får bli leverbiff imorgon eller på tisdag.
Jag blev också sugen på leverbiff. Det får bli leverbiff imorgon eller på tisdag.
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 21:48Gör ni egna leverbiffar eller är det färdiglevrat?
Gör ni egna leverbiffar eller är det färdiglevrat?
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 21:49Egna! Häda inte.
Egna! Häda inte.
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 21:51Leverbiffar (lever i all form förresten) är otjänligt som människoföda (t-)
Själv försöker jag få upp mitt Hb med Blutsaft ... (t+)
Leverbiffar (lever i all form förresten) är otjänligt som människoföda (t-)
Själv försöker jag få upp mitt Hb med Blutsaft ... (t+)
Quote from ellen olsson on 7 December 2008, 21:53Bodde inte du i Finland? 😉
Bodde inte du i Finland? 😉
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 21:54Den allsidiga kosten innehåller även lever och leverbiffar.
Jag mår som en prins efter ett sådant skrovmål. Då är jag ju lite kunglig och omänsklig.
Den allsidiga kosten innehåller även lever och leverbiffar.
Jag mår som en prins efter ett sådant skrovmål. Då är jag ju lite kunglig och omänsklig.
Quote from Fredric Lagerström on 7 December 2008, 22:24Urk leverbiff. Jag får hemska flashbacks från lumpartiden.
Men ät föralldel ni.
Urk leverbiff. Jag får hemska flashbacks från lumpartiden.
Men ät föralldel ni.
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 22:26Nu var det inte min hemlagade du fick i lumpen.
Nu var det inte min hemlagade du fick i lumpen.
Quote from Funbeat user on 8 December 2008, 13:03Gör gärna en blodpuddingssalsa till så blir det ännu godare.
- Hacka ett syrligt äpple, en bit gul lök och en liten spansk peppar.
- Fräs i smör (eller olivolja beroende på smak)
- Smaka av med färskmalen svartpeppar, salt och ev. lite sirap eller citron
Gör gärna en blodpuddingssalsa till så blir det ännu godare.
- Hacka ett syrligt äpple, en bit gul lök och en liten spansk peppar.
- Fräs i smör (eller olivolja beroende på smak)
- Smaka av med färskmalen svartpeppar, salt och ev. lite sirap eller citron