Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 20:08Nu blev jag sugen på leverbiffar.
Nu blev jag sugen på leverbiffar.
Quote from Olof Robertson on 7 December 2008, 21:02Ni som äter blodpudding, vad äter ni mer för att få en bra måltid? Har precis stekt det tills imorn, luktar såååå gott här 🙂
Ni som äter blodpudding, vad äter ni mer för att få en bra måltid? Har precis stekt det tills imorn, luktar såååå gott här 🙂
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 21:15Lingon, mjölk och grovt bröd.
Lingon, mjölk och grovt bröd.
Quote from Olof Robertson on 7 December 2008, 21:19David: är det bra att dricka mjölk i samband med blodpudding? Har fått för mig det hämmar järnupptaget? Tja, gott är det iaf 🙂 Får bli med lingon iaf, och kanske bröd till. Kanske lite kokt broccoli med.
David: är det bra att dricka mjölk i samband med blodpudding? Har fått för mig det hämmar järnupptaget? Tja, gott är det iaf 🙂 Får bli med lingon iaf, och kanske bröd till. Kanske lite kokt broccoli med.
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 21:21Rivna morötter, lingonsylt och blodpudding i form av svartbrända hockeypuckar med hårda oätliga blekgråa bitar i minns jag med fasa från skolbespisningen, så jag antar att det är så det ska avnjutas.
Rivna morötter, lingonsylt och blodpudding i form av svartbrända hockeypuckar med hårda oätliga blekgråa bitar i minns jag med fasa från skolbespisningen, så jag antar att det är så det ska avnjutas.
Quote from Therese Linner on 7 December 2008, 21:22...och ett glas apelsinjuice. Så var det i min skola.
...och ett glas apelsinjuice. Så var det i min skola.
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 21:25Jenny, ingen aning. Jag har 155-170 i HB-värde om jag inte är sliten.
Det beror säkert på att jag gillar mat, och träning.
Jenny, ingen aning. Jag har 155-170 i HB-värde om jag inte är sliten.
Det beror säkert på att jag gillar mat, och träning.
Quote from Catharina Brattlin on 7 December 2008, 21:29Jag äter fullkornspasta till. Märklig kombination kan tyckas kanske, men jag kallar det funktionell föda. 🙂
I övrigt haricots verts, broccoli, rivna morötter, blomkål, brysselkål...vad som finns hemma, och ett päron. Päron och blodpudding är jättegott
Jag äter fullkornspasta till. Märklig kombination kan tyckas kanske, men jag kallar det funktionell föda. 🙂
I övrigt haricots verts, broccoli, rivna morötter, blomkål, brysselkål...vad som finns hemma, och ett päron. Päron och blodpudding är jättegott
Quote from Funbeat user on 7 December 2008, 21:32Avnjutes helst med lingonsylt och bacon. Kanske inte nyttigaste måltiden, reglerar fettmängden med mer träning istället.
Avnjutes helst med lingonsylt och bacon. Kanske inte nyttigaste måltiden, reglerar fettmängden med mer träning istället.
Quote from Therese Linner on 7 December 2008, 21:33Intressant Sylvia! Så det där glaset apelsinjuice vi fick till blodpuddingen (enda gången vi fick det...) var ingen hjälp till järnet?
Intressant Sylvia! Så det där glaset apelsinjuice vi fick till blodpuddingen (enda gången vi fick det...) var ingen hjälp till järnet?