Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningJag har anemi
You need to log in to create posts and topics.

Nu blev jag sugen på leverbiffar.

Ni som äter blodpudding, vad äter ni mer för att få en bra måltid? Har precis stekt det tills imorn, luktar såååå gott här 🙂

Lingon, mjölk och grovt bröd.

David: är det bra att dricka mjölk i samband med blodpudding? Har fått för mig det hämmar järnupptaget? Tja, gott är det iaf 🙂 Får bli med lingon iaf, och kanske bröd till. Kanske lite kokt broccoli med.

Rivna morötter, lingonsylt och blodpudding i form av svartbrända hockeypuckar med hårda oätliga blekgråa bitar i minns jag med fasa från skolbespisningen, så jag antar att det är så det ska avnjutas.

...och ett glas apelsinjuice. Så var det i min skola.

Jenny, ingen aning. Jag har 155-170 i HB-värde om jag inte är sliten.
Det beror säkert på att jag gillar mat, och träning.

Jag äter fullkornspasta till. Märklig kombination kan tyckas kanske, men jag kallar det funktionell föda. 🙂

I övrigt haricots verts, broccoli, rivna morötter, blomkål, brysselkål...vad som finns hemma, och ett päron. Päron och blodpudding är jättegott

Avnjutes helst med lingonsylt och bacon. Kanske inte nyttigaste måltiden, reglerar fettmängden med mer träning istället.

Intressant Sylvia! Så det där glaset apelsinjuice vi fick till blodpuddingen (enda gången vi fick det...) var ingen hjälp till järnet?