Quote from Catharina Brattlin on 14 November 2008, 17:01Nej, plus och minus behärskar jag någorlunda. Det är det där med "pocenten" som inte vill riktigt. (H)
Nej, plus och minus behärskar jag någorlunda. Det är det där med "pocenten" som inte vill riktigt. (H)
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 18:19Jag såg bara beräkningen längden-100. 🙂
Jag såg bara beräkningen längden-100. 🙂
Quote from Funbeat user on 14 November 2008, 18:21Fast den andra formeln stämmer inte så bra på mej heller. Då skulle jag väga 50 kg och det är på tok för lite för mig. Har varit nere på 54 och det var i minsta laget. Enligt mätningen nyligen har jag en fettprocent på 20,5% och mindre ska jag inte ha - d
Fast den andra formeln stämmer inte så bra på mej heller. Då skulle jag väga 50 kg och det är på tok för lite för mig. Har varit nere på 54 och det var i minsta laget. Enligt mätningen nyligen har jag en fettprocent på 20,5% och mindre ska jag inte ha - d
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 04:29Jeeesus vilken lång tråd... maxpulsen hittar man i närmsta slalombacke eller rejält långt, brant motlut. Alt. köra 400-800m i maxtempo och verkligen försöka öka hela vägen in i mål.
Det viktiga är att använda sig av pulsband och verkligen köra benen till
Jeeesus vilken lång tråd... maxpulsen hittar man i närmsta slalombacke eller rejält långt, brant motlut. Alt. köra 400-800m i maxtempo och verkligen försöka öka hela vägen in i mål.
Det viktiga är att använda sig av pulsband och verkligen köra benen till
Quote from Funbeat user on 15 November 2008, 10:51och (tillägg till Robbans inlägg) aldrig ensam! En testledare som har någon slags aning om vad hon/han pysslar med är att föredra.
och (tillägg till Robbans inlägg) aldrig ensam! En testledare som har någon slags aning om vad hon/han pysslar med är att föredra.
Quote from Fredric Lagerström on 16 November 2008, 18:06Helst med skidpjäxor då 😉
Jag är själv inte lång alls, bara ca tre äpplen hög.
Helst med skidpjäxor då 😉
Jag är själv inte lång alls, bara ca tre äpplen hög.
Quote from Catharina Brattlin on 16 November 2008, 18:09Men Robrun, om nu benen tar slut innan pulsen har nått taket (vilket förmodligen inte är omöjligt), då ser inte jag någon vits med att köra i backe. Eller tänker jag fel? 🙂
Men Robrun, om nu benen tar slut innan pulsen har nått taket (vilket förmodligen inte är omöjligt), då ser inte jag någon vits med att köra i backe. Eller tänker jag fel? 🙂
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 18:19Backen ska inte vara så brant, Sylvia. Ett långt motlut, gärna med en liten extra knix högst upp är utmärkt. Och innan man ger sig på den ska man värma upp REJÄLT.
Backen ska inte vara så brant, Sylvia. Ett långt motlut, gärna med en liten extra knix högst upp är utmärkt. Och innan man ger sig på den ska man värma upp REJÄLT.
Quote from Catharina Brattlin on 16 November 2008, 18:33OK. Antar att vitsen är då att man uppnår maxpulsen snabbare än om man kör platt på ett löpband?
Lena, Du har ingen aning om vilken procents lutning det bör vara då? För att backen inte ska klassas som FÖR brant. För teoretiskt skulle man kunna ställa i
OK. Antar att vitsen är då att man uppnår maxpulsen snabbare än om man kör platt på ett löpband?
Lena, Du har ingen aning om vilken procents lutning det bör vara då? För att backen inte ska klassas som FÖR brant. För teoretiskt skulle man kunna ställa i
Quote from Funbeat user on 16 November 2008, 19:03Jag skulle nog tycka det vore värre att köra på ett löpband om man inte har något som verkligen fångar en i fallet. Rasa på löpbandet och studsa iväg som en kattleksak i gymmet? Verkar trevligare att rasa ihop i en hög längst uppe i en backe.
Jag skulle nog tycka det vore värre att köra på ett löpband om man inte har något som verkligen fångar en i fallet. Rasa på löpbandet och studsa iväg som en kattleksak i gymmet? Verkar trevligare att rasa ihop i en hög längst uppe i en backe.